Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a aprobat proiectul de norme privind autorizarea și funcționarea asigurătorilor. Acest act normativ comasează și modifică două dintre normele în vigoare, și anume cele legate de autorizarea asigurătorilor și de dobândirea calității sau renunțarea la calitatea de acționari semnificativi la asigurători/reasigurători, persoane juridice române.
“Noul act normativ anticipează trecerea la cerințele legislației europene referitoare la autorizarea și funcționarea asigurătorilor, sub noul regim de solvabilitate. Acesta este un prim pas pentru adaptarea la legislația europeană în domeniu, respectiv Directiva 2009/138/CE. Consiliul CSA a considerat că era mai mult decât necesară o astfel de abordare și a stabilit drept obiectiv pentru noua normă creșterea responsabilității conducerii administrative și executive a asigurătorilor, cu accent pe laturile calitative privind cerințele pe care trebuie să le îndeplinească un asigurător, încă de la înființare cât și pe parcursul funcționării acestuia. De asemenea, fără a se renunța la exigențele privind furnizarea de informații și documente, s-a avut în vedere și reducerea birocrației specifice procesului de autorizare a asigurătorilor”, a declarat președintele CSA, Constantin Buzoianu.
Proiectul de norme aprobat de Consiliul CSA este structurat în șase capitole, cu secțiuni care urmează cronologic etapele înființării ca asigurător și, apoi, funcționarea ca societate de asigurări.
Procedura de autorizare a fost simplificată în mod semnificativ, întrucât toate documentele pentru aprobare sunt enumerate în anexe, la norme, iar declarațiile pentru acționari și persoane semnificative au fost comprimate într-o singură declarație pe proprie răspundere.
Totodată, noul act normativ prevede introducerea pregătirii profesionale obligatorii pentru anumite categorii de personal ale unui asigurător, care urmează a se realiza printr-un program POS DRU.
Noile reglementări vor intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
Lasă un răspuns