• zeci de proprietari de mașini erau ieri în tîrg, dornici să-și vîndă autoturismele • pe strada din care se intră în tîrg, aglomerația a început de la primele ore ale dimineții
Încălzirea vremii a făcut a adus la viață și tîrgul de mașini, care duminică dimineață era înțesat de vînzători, potențiali cumpărători, dar șo sumedenie de curioși. Sute de mașini erau aliniate pe pietrișul din incinta tîrgului, iar alte zeci claxonau de zor în stradă, prinse în aglomerația inevitabilă formată și din cauza mașinilor parcate aiurea de șoferii prea grăbiți să găsească un loc de parcare cît mai bun. Pe drumul de acces către poarta principală nu aveai loc să arunci un ac, iar conducătorii auto erau nevoiți să facă manevre de precizie pentru a evita mașinile parcate.
În tîrg, căldură mare, aer „completat” de mirosul mititeilor și negocierilor obișnuite. De la tîrguiala pentru încă zece mii de lei la o piesă oarecare, pînă la cea pentru cîteva sute de euro la un jeep. „Cît ceri pe cablul de kilometraj ?”, întreabă un bărbat însoțit de nevastă și un prieten. Lăsat de „șefu'” să aibă grijă de piesele aliniate pe două preșuri, un băiețaș stă și se gîndește cît o face cablul ăla încolăcit pe care l-a ridicat clientul. „30.000” – vine răspunsul. Omul stă și se gîndește, dar între timp apare vînzătorul. „Cît e cablul de kilometraj ? Eu i-am zis 30.000 de lei, e bine ?”, întreabă băiatul. „Ce 30.000 ? Ăsta-i 80 !”, răspunde bărbatul, care face de mult afaceri cu piese de mașină și știe că trebuie să ceară mai mult pentru a obține prețul dorit. „Oferta” îl descurajează însă pe client, care propune 50.000, dar, neprimind răspuns așteptat, pleacă mai departe.
La cîțiva metri mai încolo, negocierile sînt la fel de aprinse, dar pe sume mai mari. O Dacie pe care proprietarul cere 94 de milioane este analizată atent de un posibil client. După ce-i găsește două-trei defecte mărunte, „cleintul” încearcă: „Dom’le, eu o cumpăr astăzi, că am banii și-s serios, nu am venit ca să mă uit. Da’ mai mult de 88, hai, 89, nu pot să-ți dau”, spune acesta. Refuzul este categoric și e clar că vînzătorul speră să obțină mai mult. Măcar 91 de milioane. Pînă la urmă, după încă două-trei schimburi de replici, cumpărătorul ia numărul de telefon al proprietarului Daciei și pleacă mai departe, în căutarea unui preț mai bun. De altfel, vînzările reușite sînt destul de puține, iar mulți dintre cei veniți în tîrg nu sînt cumpărători „serioși”. (Codrin POP)
Prețurile în tîrgul de mașini
Autoturisme străine:
BMW 525 Diesel (2000) – 20.500 EUR; Mitsubishi Pajero (2000) –
17.300 EUR; Opel Zafira (2001) – 13.000 EUR; Volkswagen Golf
(2002) – 10.700 EUR; Opel Astra (2000) – 10.150 EUR; Mercedes S
200 (1993) – 7.600 EUR; Renault Megane (1997) – 6.900 EUR;
Volkswagen Golf (1994) – 5.800 EUR; Opel Astra Diesel (1993) –
4.950 EUR; Suzuki Swift (1998) – 4.800 EUR; Ford Mondeo (1993)
– 4.800 EUR; Citroen Xantia (1996) – 4.600 EUR; Oepl Vectra –
4.450 EUR; Opel Astra Caravan (1992) – 4.200 EUR; Daewoo Tico
(1999) – 3.000 EUR; Volkswagen Corrado (1989) – 2.500
EUR;Citroen XM (1990) – 2.500 EUR; Daewoo Tico (2000) – 1.800
EUR; Mazda 626 (1984) – 48 mil.lei; Fiat Ritmo (1986) – 1.250 EUR.
Autoturisme românești:
Dacia Solenza Confort (2003) – 6.000 EUR; Dacia SuperNova
Rapsodie (2002) – 132 mil.lei; Dacia Nova (1998) – 100 mil.lei;
Dacia 1310 Break (2001) – 100 mil.lei; Dacia Break (1999) – 87
mil.lei; Dacia 1310 (1999) – 86 mil.lei; Dacia Nova (1999) – 2.200
EUR; Dacia 1310 (1995) – 48 mil.lei; Dacia 1310 (1993) – 45 mil.lei;
Dacia 1300 (1984) – 14 mil.lei.
Lasă un răspuns