„Drumul morţii” E85 va fi reconfigurat, după ce în ultimii ani au fost înregistrate sute de accidente, dintre care foarte multe mortale sau foarte grave.
Autorităţile îşi doresc ca în cel mai scurt timp, pe porţiunea de drum care leagă Nord-Est-ul ţării de Capitală să se treacă la un sistem cu două benzi pe un sens şi o bandă pe celălalt.
Decizia a fost luată pentru că cei mai mulţi dintre şoferi folosesc banda de acostament drept bandă de circulaţie, acesta fiind unul dintre motivele accidentelor grave din ultimii ani. „O normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic şi de la anul, 2022, vom trece la implementare şi extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 şi alte drumuri”, a spus Flavius-Florin Pavăl, şeful serviciului Siguranţa Traficului CNAIR.
Conform noilor norme, care vor fi puse în aplicare în anii următori, această conversie se va face în zonele în care lăţimea drumului, cu tot cu cele două acostamente, este de 12 metri. Banda va avea cel puţin 3,5 metri, iar între benzi sensuri vor fi montate separatoare.
Anul trecut, în România au fost raportate 85 de decese la un milion de locuitori, în timp ce în urmă cu un deceniu au fost 117, ceea ce arată că timp de 10 ani lucrurile s-au schimbat prea puţin în ceea ce priveşte siguranţa rutieră.
Poliţiştii din judeţul Bacău au reţinut în anul 2020 peste 3500 de permise, cele mai multe în zonele străbătute de E85.
Sorin a zis
Si pentru zonele cu o banda sa fie viteza minima 100!
eu a zis
Nu mai bine largiti banda de langa acostament si puneti separatoare de sens, din beton, pe mijloc?
creka a zis
Probabil nu e loc pe amplasamentul actual, ar insemna sa-l transforme in drum expres sau autostrada. Nu cred ca ar fi prea simplu si, cu cateva runde de alegeri, repetate studii de fezabilitate, licitatii, etc..etc..s-ar intinde pe cel putin 10 ani.
Marcel a zis
Mare branza!Locuitorii din com.Nicolae Balcescu cer limitatoare de viteza si semafoare ca nu mai pot traversa in siguranta nici la trecerile pt.pietoni,iar ei deseneaza linii pe asfalt!Trebuieste supradimensionat,nu trasat alte linii,inasprirea codului rutier cu amenzi mai mari,anulari definitive de permise pt.infractiuni grave la registrul rutier!Cu niste linii trasate in plus,e egal cu zero pt.asa zisii ,,smecheri”ai soselelor!
soferu_amator a zis
„Banda va avea cel puţin 3,5 metri, iar între benzi vor fi montate separatoare”
Separatoarele sunt intre sensuri, nu intre benzi.
Adi a zis
La Cati bizoni circula, cele mai bune ar fi peretii de beton de 2 metri intre benzi . Asa ca din greseala au scris corect :))))
Ion Vasile a zis
Eu zic ca e nu e o solutie buna pe tronsoane lungi.
Pe bucatile cu o singura banda se vor forma coloane iar in momentul cind se va trece la doua benzi toti se vor repezi sa depaseasca ceea ce va favoriza accidentele.
E adevarat ca se va reduce viteza de deplasare insa „bizonul” va incerca sa recupereze pe portiunile cu doua benzi.
elena a zis
de la iasi la bucuresti…8 ore de acum. te urci la tren frumos si tot aia e.
Iasi a zis
De la Iasi la Bucuresti aveti avion.
Elena a zis
Am raubde avion si de prosti
Legionarul a zis
Mai stați dracului acasă!!
dragos a zis
Din prostie in prostie..
Veteranul a zis
Problema s-a rezolvat. Specialistii lui drula au gasit solutia cea mai grozava, pe un sens doua benzi pe celalalt doar una. Intrebare, de ce nu faceti voi E85 drum cu sens unic? Asa veti avea doua benzi pe sens si banda de urgenta. Pentru cei care vor sa circule in sensul invers nu au decat sa astepte A7.
Vise taica, vise... a zis
Super tare ironia ta. Dar ma tem ca la cat de imbecili sunt guvernantii, nici macar aceasta ironie amara nu ar intelege-o martalogii care ne conduc.