Agentia bacauana de turism Inter Tour are in sejur, in statiunea egipteana Hurghada, 34 de persoane, care se vor intoarce in tara abia astazi, 19 aprilie, fata de termenul initial de 17 aprilie. Motivul – ne-a informat directorul general al agentiei, Dumitru Nanescu – este inchiderea spatiului aerian pentru orice fel de zbor cu avionul datorita norului de cenusa vulcanica ajuns si deasupra Europei de Sud-Est. „Practic – a precizat Dumitru Nanescu -, turistii beneficiaza de doua zile de servicii suplimentare in statiune, fara plata. Agentia noastra a lucrat si ieri, duminica, pentru a monitoriza exact situatia tustilor bacauani din Hurghada, iar agentia Tez Tour ne-a confirmat suplimentarea serviciilor pentru ei”. Ca urmare a deciziei guvernamentale de inchidere a spatiului aerian din Romania pe 17 aprilie, din motive de forta majora (nor vulcanic) cursa charter Tarom ROT.3107/3108 Otopeni – Hurghada – Otopeni planificata pentru ora 16,00, a fost anulata. „Turistii care sint pe aeroportul din Bucuresti vor fi reprogramati pe 24 aprilie ori pe 1 mai, fara diferenta de plata – a anuntat Tez Tour. In cazul in care turistii vor dori sa renunte la sejur, vor fi nevoiti sa ia legatura cu compania de asigurari City Insurance, pentru asigurarea storno”.
Tarom a stabilit noi conditii de calatorie
În urma închiderii spatiul aerian din tarile afectate de norul de cenusa, compania Tarom a anulat unele zboruri, urmind ca pasagerii sa fie reprotejati, în functie de capacitatea aeroporturilor de a confirma programele de zbor. Agentii de turism vor primi rezervarile proprii afectate de schimbarile de orar efectuate de Tarom. Agentii emitenti vor contacta pasagerii si, in functie de optiunile acestora, vor alege una din urmatoarele solutii:
1) Restituire integrala a contravalorii biletului, numai in cazul calatoriilor neincepute (bilet total neutilizat); in cazul rambursarii biletelor partial utilizate, agentii de vinzari vor solicita suma de rambursat Companiei Tarom. Se pot rambursa bilete in cazul zborurilor anulate sau care au intirzieri mai mari de cinci ore.
2) In cazul rerutarii, agentul de vinzare va contacta una dintre agentiile proprii Tarom sau Call Center, care va reface rezervarea pe un alt zbor operat de tarom, in orice clasa disponibila la vinzare, respectindu-se cabina de transport si tinindu-se cont de solicitarea pasagerului. Reprogramarea calatoriei outbound nu va depasi data de 31 mai 2010, cu respectarea coditiilor de maxim stay a tarifului achitat. Tranzactia de reemitere a biletului va fi facuta de agentul de vinzari pina la 30 aprilie 2010. Pasagerii nu vor primi nici un fel de compensare, avind in vedere ca situatia este considerata „forta majora”.
Anonim a zis
Foarte frumos 🙂