Companiile BAE Systems si Aerostar Bacau au anuntat livrarea catre o companie australiana a primului avion BAe 146 Seria 300, modificat de Aerostar in avion de marfa. „BAE Systems – ne-a informat presedintele companiei Aerostar, Grigore Filip – a semnat un contract de leasing cu Cobham Aviation Services din Australia pentru livrarea unui avion BAe 146-300QT (Quiet Trader) care a fost de curind convertit din avion de pasageri in avion de marfa la Aerostar. Compania din Bacau este contractorul desemnat de BAE Systems pentru conversia avioanelor sale de pasageri in avioane de transport marfa, iar acest avion BAe 146, din Seria 300, este primul oferit unui client, dupa un program de conversie care a durat noua luni”. Aerostar mai furnizeaza si servicii de stocaj si intretinere pentru BAE Systems, pentru avioane de tip BAe 146 si Avro RJ.
Avionul livrat de Aerostar va fi folosit pentru servicii Fly-in-Fly-out (FIFO), pe care compania Cobham le furnizeaza in sudul si vestul Australiei in sprijinul puternicei industrii miniere din aceasta tara. Cobham Aviation Services Australia are, deja, in exploatare trei avioane BAe 146 QT pentru Australia Air Express (AeE), care transportă anual 20.000 de tone de marfa in regim de urgenta si mare capacitate, legind astfel intre ele centrele Brisbane, Sydney, Melbourne si Adelaide. Se asteapta ca noul avion sa fie utilizat pentru asigurarea unei capacitati suplimentare pentru aceste servicii de transport de marfa in regim de urgenta pe coasta de est a tarii.
Avionul BAe 146 QT zboara in conditii de maxima fiabilitate, in grafice orare stricte – ceea ce este esential in industria transportului aerian de marfa. Cele doua avioane din seria 300, care opereaza in Adelaide si, respectiv, Brisbane, transporta fiecare pina la 11,5 tone de marfa, in timp ce BAe 146 – 100Qt, care opereaza din Cairns, transportă 7,5 tone.
Pe linga capacitatea semnificativa si eficienta de transport cargo, avionul BAe 146 QT are un profil redus de zgomot – lucru care permite liniilor AaE sa opereze zboruri programate in timpul orelor de restrictii de pe aeroportul Sydney, un aeroport cu anumite limite de zgomot admise, asigurind livrarea la timp a transporturilor critice, urgente, de corespondenta si marfa.
Lasă un răspuns