O altfel de campanie prin care se urmareste prevenirea consumului de „etnobotanice” a fost lansata, la finele saptaminii trecute, de catre Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere (CPECA) Antidrog Bacau. O altfel de campanie atit prin prima faptului ca ideea ei a venit din partea unui agent economic bacauan (SC Regent 22:22 SRL Bacau), citsi prin aceea ca, de data aceasta, ea vizeaza direct nu atit potentialul sau consumatorul de droguri cit pe cei apropiati lui. „Despre eradicarea consumului de substante denumite generic etnobotanice nu mai poate fi vorba, accesul la ele inca exista si se stie foarte bine, totusi, nu vom inceta sa luptam pentru a atrage comunitatii atentia asupra efectelor pe care acestea le au atit din punct de vedere medical, cit si social. De aceea, aceasta campanie a fost gindita ca una de formare si informare corecta, in rindul jurnalistilor, parintilor si tinerilor, despre substantele psihoactive si efectele lor”, a spus Radu Nafornita, coordonator CPECA Bacau. Campania se deruleaza sub numele generic „TU ALEGI!”, in perioada 24 iunie – 2 septembrie 2011 pe trei componente. Astfel, in perioada 24 iunie – 15 iulie se desfasoara campania media „Tu alegi!” – in cadrul careia au fost deja afisate pe panourile publicitare din municipiul Bacau, 16 bannere cu logo-ul campaniei – prin care jurnalistii bacauani sint provocati la cursuri de formare si dezbateri publice privind pericolul consumului de catre adolescenti si tineri a substantelor de tip etnobotanic. In paralel, in perioada 01 iulie -15 august, are loc informarea parintilor „Tu alegi!”, actiune ce beneficiaza de sprijinul autoritatilor locale si al mai multor firme din municipiul Bacau. Concret, reprezentantii CPECA Bacau vor merge in mai multe firme, acolo unde ii vor informa pe salariati, parinti de posibil consumatori, cu privire la implicatiile pe care acesta le au asupra copiilor si familiilor lor. „Din nefericire, parintii nu stiu cum sa reactioneze la aflarea vestii ca adolescentul lor consuma „etnobotanice”. Lipsa de informatii in aceasta privinta a facut ca multi parinti sa nu constientizeze pericolul pe care il reprezinta consumul acestor substante si sa nu-l recunoasca. Uneori, prezenta consumului si apariţia „problemei” este sesizata de parinti cu o intirziere care depaseste si o perioada de 6 luni de la observarea primelor simptome. Cu cit parintii identifica semnele consumului mai tirziu, cu atit recuperarea copiilor lor este mai indelungata, iar dependenta psihica instalata, mai dificil de tratat”, a spus Nafornita. Cea de-a treia componenta a campaniei ii vizeaza pe voluntarii antidrog. Astfel, in perioada 01 iulie – 31 august are loc „scoala de vara”, un proiect in cadrul caruia voluntarii CPECA Bacau vor efectua vizite in centrele de tratament in adictii din tara si vor participa la dezbateri pe tema cu specialisti in domeniu. Parteneri ai campaniei „Tu alegi!” sint Primaria Bacau, Consiliul Local Bacau, Rotary Club Bacau, Matmedia, Cat Guard Secuity, Automoto Invest SRL Bacau, Gauss – centru oftalmologic, TermoInvest si Acces Media SRL Bacau. (Madalina ROTARU)
Lasă un răspuns