Cifra de afaceri a Grupului Agricola Bacau a ajuns la 385,31 de milioane de lei dupa primele 9 luni ale anului, cu 23% mai mult fata de cifra de afaceri inregistrata in perioada similara a anului 2010. Estimarile pentru sfirsitul anului arata atingerea unei cifre de afaceri de 500 mil. lei la nivelul intregului Grup, fiind vorba de cresteri de circa 21% fata de rezultatele anului trecut, respectiv de 341 mil. lei la Agricola International, cea mai importanta companie a Grupului de firme Agricola.
Agricola International, care integreaza linia de business carne de pasare (pe linga linia de business magazine proprii si Operatorul Logistic), a avut o crestere a cifrei de afaceri cu 19% si a ajuns la circa 256,18 mil. lei. Vinzarile de carne de pui au crescut constant in primele noua luni ale acestui an, iar comparativ cu perioada similara din 2010, cresterea este de 22% in volum, in contextul in care piata a scazut in vara, in plina sezonalitate. „La 1 octombrie – spune presedintele Grupului, Grigore Horoi – volumele de carne de pui comercializate atingeau 23.300 de tone, prin urmare credem ca vom atinge tinta de 31.000 de tone la sfirsitul anului, in contextul in care in 2010 vinzarile au depasit cu putin 26.000 de tone de carne de pasare. In continuare, exportul de carne de pasare reprezinta 22% din productia de carne pe care o realizam, adica s-a dublat ca pondere fata de anul trecut”. Principalele tari in care exporta Agricola sint Germania, Olanda, Franta, Grecia si Marea Britanie.
Vinzarile de preparate din carne fierte-afumate si salamuri crude uscate, obtinute la Salbac (o companie din cadrul Grupul Agricola), isi mentin cresterea inregistrata la jumatate acestui an. Astfel, dupa 9 luni acestea continua sa fie mai mari cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in contextul in care piata mezelurilor este in scadere cu 10%. In schimb, la grupa salamurilor crude uscate, pe o piata stationara, cresterea inregistrata de produsele Agricola este de 24% atit in volum, cit si in valoare. De remarcat este ca se manifesta o tendinta din ce mai accentuata de orientare a consumului catre produse mai scumpe si percepute de consumatori ca fiind mai sanatoase, in special salamurile crude uscate. La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, de la Europrod, se mentine cresterea de 11% in volum a vinzarilor, pe un trend de scadere a pietei.
„Pentru gestionarea dificultatilor generate de criza economica generalizata la nivel mondial – a precizat grigore Horoi -, Agricola a ales o strategie de crestere. Investim in competente si, mai nou, in dezvoltarea extensiva a propriei retele de magazine. Inovam, punem suflet in ceea ce facem, incercam sa ne diferentiem. Produsul nostru de mare pret, Salamul de Sibiu Agricola Bacau, continua sa fie lider de piata in segment cu 45% cota valorica, iar Puiul Fericit si-a adjudecat titlul de „Cel mai bun produs nou” la Premiile Piata 2011, gratie votului de incredere primit de la cei mai importanti comercianti din Romania”. (Petru DONE)
Lasă un răspuns