Centrul de Afaceri si Expozitii, din Bacau, a gazduit, la inceputul acestei saptamini, prezentarea proiectului „Intarirea Capacitatii companiilor romanesti de dezvoltare a parteneriatelor sociale – RSC (Responsabilitate Sociala Corporativa)”, cofinantat din Fondul Social European, precum si a Ghidului cu modelul de responsabilitate sociala pentru IMM-uri.
Asociatia Nationala a Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR) implementeaza acest proiect in parteneriat cu Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) si Agentia pentru Implementarea Programelor si Proiectelor pentru IMM-uri (AIPPIMM).
Obiectivul proiectului, care se implementeaza pina in februarie 2013, este cresterea capacitatii IMM-urilor romanesti de a dezvolta si de a implementa strategii si practici de responsabilitate sociala. Expertii cooptati in proiect au facut informari cu privire la inscrierea IMM-urilor la concursul national pentru a primi asistenta tehnica in definirea strategiei de responsabilitate sociala si a grupului tinta la activitatile de instruire. Data limita pentru inscriere este 13 februarie 2012. Grupul tinta este reprezentat de asociatii profesionale ale IMM-urilor, parteneri sociali, camere de comert si societatea civila – patronate si sindicate, asociatii profesionale ale fermierilor si industriasilor. Valoarea totala a roiectului este de peste 3,5 milioane de lei.
Activitatile inscrise in proiect sint Dezvoltarea modelului de implementare a principiilor CSR în operatiunile de afaceri din România (care se va incheia in aceasta luna), Asistenta acordata companiilor pentru implementarea principiilor CSR (derulata pina in febrarie 2013), Sesiuni de instruire pentru manageri referitor la implementarea principiilor CSR (pina in ianuarie 2013) si Elaborarea de know-how românesc referitor la implementarea CSR în vederea adaptabilitatii companiilor (pina in ianuarie 2013).
In calendarul evenimentelor din proiect se afla opt sesiuni de instruire, intre care una la Bacau, in aprilie 2012, si Conferinta de lansarea ghidurilor 3 si 4, in ianuarie 2013.
Responsabilitatea sociala corporativa (CSR) a fost redefinita in 2011 de Uniunea Europeana ca fiind „responsabilitatea intreprinderilor fata de impactul lor asupra societatii”. Integrarea strategica a preocuparii intreprinderilor fata de angajati, consumatori, parteneri, comunitate si mediu vizeaza toate tipurile de întreprinderi, indiferent de marime si de domeniul in care isi desfasoara activitatile. CSR sustine obiectivele din strategia Europa 2020 pentru o economie inteligenta, durabila si favorabila incluziunii, printre care o rata de ocupare a fortei de munca de 75%.
Strategia Uniunii Europene 2011 -2014 privind CSR subliniaza contributia semnificativa a mediului de business la atingerea obiectivelor UE de dezvoltare durabila si crearea unei economii de piata competitive, prin integrarea principiilor internationale de CSR. (Petru DONE)
Lasă un răspuns