În primele 6 luni ale anului, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 286,662 de milioane de lei, cu 6% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Agricola Internațional, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola (în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, rețeaua proprie de magazine și operatorul logistic), a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 11% și a ajuns la circa 181,522 de milioane de lei. Rezultatele sunt în linia obiectivelor stabilite la începutul anului.
Vânzările de carne de pui au crescut, față de perioada similară din 2011, cu 12% în volum, respectiv cu 23% în valoare. „La carnea de pui – a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola – avem 16.764 de tone vândute în 2013, față de 15.005 tone în 2012. Prețul mediu al perioadei este cu 10% mai mare față de anul trecut. Nu pot să nu remarc faptul că în perioada 2009 – 2012 prețul mediu la carnea de pasăre comercializată în România a crescut doar cu 17%, adică mai puțin decât inflația, în timp ce costul resurselor de bază (cereale, șroturi etc.) a avut o creștere de peste 100%. În prima parte a anului 2013, a export au plecat cantități similare cu cele de anul trecut, însă dacă acestea reprezentau, în 2012, circa 20% din producția de carne, în acest an vorbim de 16% din producție, dar și de cifre absolute sensibil egale.” Principalele țări în care este prezentă, în acest moment, Agricola sunt Germania, Olanda, Franța, Grecia și Marea Britanie.
Vânzările cumulate la categoria preparatelor din carne realizate de Salbac, companie din Grupul Agricola, au crescut, valoric, cu 10% față de aceeași perioadă din 2012, deși volumele vândute s-au redus cu 4%. Pentru prima dată în ultimii ani există o ușoară tendință de scădere în volum a pieței salamurilor crude uscate, segment unde Salbac înregistrează performanțe excelente – de asemenea, o creștere a cifrei de afaceri cu 10%. La preparatele fierte afumate, în condițiile în care piața acestor produse s-a comprimat până la 30% în ultimul an, scăderea de 4% a fost compensată de Salbac prin creștere vânzărilor de produse proaspete (mititei, cărnuri proaspete special pregătite pentru gratar ș.a.), astfel încât cifra de afaceri realizată la grupa preparatelor fierte-afumate a crescut tot cu 10%.
„Ținând cont de tendința pieței, pot spune că rezultatele noastre sunt chiar bune. Ne vom focusa în special per grupa salamurilor Agricola crude uscate, grupă cu care ne menținem poziția de lider în rețelele de retail modern. De asemenea, în cazul Salamului de Sibiu Agricola, vom consolida poziția de lider detașat, cu 50% cotă de piață în segment, în contextul în care piața acestui produs, pentru prima dată, scade cu câteva procente față de perioada similară a anului trecut” – a precizat Grigore Horoi.
La semipreparate și produse de tip ready-meal, obținute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creștere a vânzărilor totale cu 7%, pe fondul menținerii volumelor comercializate.
La ouă de consum, după trimestrul al doilea Avicola Lumina Constanța reușit să compenseze diminuarea de 10% din primul trimestru al acestui an. S-au comercializat aproape 25,855 de milioane de ouă, cu 27% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut De asemenea, cifra de afaceri în primul semestru al acestui an este cu 13% mai mare decât cea corespunzătoare perioadei similare a anului trecut. „Piața ouălor pentru consum a fost una interesantă, dar și tristă în acest semestru. După o criză prelungită a resurselor furajere, la care se adaugă efortul de aliniere la standardele UE de bunăstare, industria s-a confruntat în această perioadă cu o situație mai mult decât interesantă: pentru un lung interval de timp, costul de producție al oului a fost de 0,40 de lei, iar prețul de vânzare a fost de 0,12 lei. Aș putea să spun că industriile în care operează companiile Grupului Agricola traversează perioade dificile, cu costuri foarte mari la resurse, cu prețuri de vânzare afectate serios de puterea de cumpărare, dar și de «economia neagră» care situează România pe un loc «fruntaș» în Europa” – a încheiat președintele Agricola. (Petru DONE)
Lasă un răspuns