Cifra de afaceri a Grupului de firme Agricola Bacău a fost, după primele nouă luni, de 423,331de milioane de lei, cu 8% mai mare față de cifra de afaceri înregistrată în perioada similară a anului 2011 (392 mil. lei). Agricola Internațional, cea mai importantă companie a Grupului, care integrează linia de business carne de pasăre, rețeaua de magazine proprii și operatorul logistic, a înregistrat în primele nouă luni, față de perioada similară a anului trecut, o creștere a cifrei de afaceri cu 4%, ajungînd în prezent la circa 267,21 mil. lei.
Vînzările de carne de pui Agricola au crescut constant în primele nouă luni ale anului. Comparativ cu perioada similară din 2011, Agricola a comercializat cu 5% mai multă carne de pasăre, în contextul în care și piața s-a menținut constantă. Valoric, vînzările au crescut cu 14%, pe fondul creșterii ponderii în structura vînzărilor a cărnii refrigerate și a produselor tranșate, cu o valoare mai mare. „La 30 septembrie – a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola -, volumele de carne de pui comercializate depășeau 24.360 de tone, mai mult cu 5 procente decît anul trecut, chiar în condițiile de austeritate și de criză financiară. Cu siguranță Grupul Agricola va realiza creșterea pe care și-a propus-o pentru 2012, de 10%, deoarece vînzările se află pe un trend crescător. Astfel, volumele de carne comercializate pînă la 24 octombrie sînt cu 14% mai mari decît în octombrie 2011”.
Analiza multianuală relevăn însă, că în sectorul de creștere a păsărilor, deși acesta realizează performanțe tehnice de nivel european, performanțele economice sînt modeste: aproximativ 1 – 1,5% profit net din cifra de afaceri. „Cauzele sînt simplu de identificat: puterea de cumpărare redusă a populației și TVA foarte mare, nediferențiată pentru alimente, așa cum este în majoritatea țărilor europene. Situația economică s-a agravat foarte, foarte mult în ultimul an din cauza creșterii costurilor la principalele resurse: peste 70% la cereale, respectiv 79% la șrotul de soia, în contextul în care acestea reprezintă mai mult de jumătate din costul kilogramului de carne. Chiar în aceste condiții, piața nu suportă majorări de prețuri corelate cu scumpirile la resursele de bază. Prin urmare, vorbim de un echilibru financiar precar, care poate fi întărit doar prin derularea programelor de bunăstare” – a precizat Grigore Horoi.
Vînzările de preparate din carne fiert-afumate și salamuri crud-uscate, obținute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola, își mențin creșterea înregistrată la jumătate acestui an. Astfel, după 9 luni acestea continuă să fie mai mari cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care piața mezelurilor este în scădere cu 15 – 20 de procente, după cum apreciază specialiștii. Grupa salamurilor crud-uscate, cu care Agricola este lider în piața din România (staționară), înregistrează în trendul ultimilor trei ani creșteri semnificative: 9% în volum, respectiv 20% în valoare. Datele Agricola arată că se accentuează tendința de orientare a consumului către produse mai scumpe și percepute de consumatori ca fiind mai sănătoase, în special salamurile crud-uscate.
La categoria semipreparate și produse de tip ready-meal, obținute la fabrica Europrod, se menține creșterea de 11% în volum a vînzărilor (17% în valoare), pe un trend de scădere a pieței.
La categoria ouă de consum, în primele 9 luni, Avicola Lumina Constanța a comercializat 46,530 de milioane de ouă, cu 36 % mai mult decît în aceeași perioadă a anului 2011 (cînd producția a fost redusă și ca urmare a derulării procesului de modernizare a celor șase hale amenajate cu baterii îmbunătățite, conform standardelor UE). Și la praful de ouă s-a înregistrat o creștere cu 21% a vînzărilor cantitative, plusul în cifra de afaceri pentru această categorie fiind de 58%. (Petru DONE)
Lasă un răspuns