Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău (în care este integrat lanțul de producție al cărnii de pasăre, rețeaua de magazine proprii fiind externalizată la finele anului trecut), a înregistrat, în prima jumătate a anului, o creştere a cifrei de afaceri de 8% şi a ajuns la circa 172,544 mil. lei (față de 159,649 mil. lei în 2013).
La nivelul întregului Grup de firme Agricola, cifra de afaceri realizată este de 296.687 mil. lei, cu 4% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în perioada similară a anului trecut (284,612 mil. lei). „Creșterea vânzărilor de carne de pasăre cu 1.400 de tone față de perioada similară a anului trecut (un plus de 8% în volum) reflectă obiectivele companiei pentru acest an – ne-a declarat Grigore Horoi, preşedintele Grupului Agricola. Prețul mediu al cărnii de pasăre Agricola în aceste şase luni este ușor mai scăzut decât anul trecut, urmând trendul național raportat de România în Uniunea Europeană (UE), în contextul în care nivelul prețului mediu în țările UE este staționar”.
Vânzările cumulate la categoria preparatelor din carne realizate de compania Salbac, societate din Grupul Agricola, au crescut, valoric, în primele şase luni ale acestui an, cu 11% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, în condițiile unor cantități totale constante. Defalcat pe grupe de produs, în vreme ce vânzările de preparate și mezelurile fiert-afumate se înscriu în trendul pieței, adică scad în valoare cu 10%, vânzările de salamuri crude-uscate continuă ascensiunea semnificativă din ultimii ani și înregistrează o creștere valorică de 20% (plus 16% creștere în volume). „Am acționat – a precizat Grigore Horoi – în trendul impus de piață și de obiceiurile de consum și ne focusăm activitatea pe producerea și vânzarea salamurilor crude-uscate, unde ocupăm poziția de lider național în reţelele de retail modern, din punct de vedere al cifrei de afaceri. Am început o investiție care ne va permite creșterea cu 25% a capacității de producție a salamurilor crude-uscate, cifrată la 1,6 milioane euro, proiect pe care dorim să îl finalizăm luna viitoare.”
La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal (gata preparate) obţinute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creştere a vânzărilor de 15%, pe fondul creșterii volumelor comercializate pe piețele externe, în special în Danemarca și Franța.
Avicola Lumina Constanța, unitate din Grupul Agricola, a comercializat în primele șase luni ale anului aproape 27 mil. de ouă pentru consum, respectiv cu 19% mai multe decât anul trecut, reușind și o creștere a prețului mediu de 5% față de perioada de referință, în contextul în care anul trecut prețul ouălor pe piața internă s-a situat sub prețul de producție.
Lasă un răspuns