Grupul Agricola Bacău înregistrează, după primele nouă luni ale anului, vânzări la carnea de pui cu 13% mai mari față de perioada similară a anului trecut, iar volumele de carne comercializate sunt cu 7% mai mari. Agricola Internațional, cea mai importantă companie a Grupului (în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre, rețeaua proprie de magazine și operatorul logistic) are, după primele trei trimestre ale anului, o creștere a cifrei de afaceri cu 5%, la circa 280.888 mil. lei.
„La carnea de pui – spune președintele Grupului Agricola, Grigore Horoi – continuăm să creștem, însă am diminuat ritmul ultimilor ani și ne orientăm mai mult spre profitabilitate. Am ajuns, la 30 septembrie, la 26.309 tone vândute, față de 24.486 de tone în perioada similară a anului trecut. Prețul mediu al perioadei este cu 5% mai mare față de anul trecut, însă majorarea vine din mixul de produse cu valoare adăugată mai mare, cum ar fi produsele trașate și cele dezosate. Urmăm în continuare o strategie de creștere, deoarece faptul că în ultimii cinci ani, chiar în Criză, am dublat vânzările de carne de pasăre și ne îndreptățește să ne fixăm obiective îndrăznețe.”
În primele nouă luni, Agricola a exportat carne de pasăre cu aproximativ 30% mai puțin decât anul trecut (circa 12% din producția de carne) deoarece ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului tradițional, unde livrăm astăzi 34% din producția de carne, față de 22% anul trecut.
Vânzările cumulate la categoria preparatelor din carne (mezeluri) de la Salbac, companie din Grupul Agricola, au crescut cu 6 %, deși volumele vândute s-au redus cu aproape 7%, în condițiile unei piețe care se cvontractă puternic în ultimii trei ani. Creșterea cifrei de afaceri la 63.975 mil. lei, este pusă pe seama creșterii cu 10% a vânzărilor de salamuri crude-uscate, deși piața națională s-a diminuat la această grupă de produse cu aproape 4%. „Rezultatele Salbac sunt chiar bune, dacă ne uităm la trendul pieței și la alte afaceri care s-au diminuat semnificativ – a precizat Grigore Horoi. Și la această categorie ne îndreptăm atenția către creșterea profitabilității, în special prin selecția riguroasă a portofoliului de produse și rentabilizarea raftului, în condițiile în care există o evidentă creștere a preferințelor consumatorilor pentru salamurile crude-uscate Agricola, grupă care ne menține pe poziția de lider în rețelele de retail modern. În ce priveșrte cel mai prețios produs al nostru, Salamul de Sibiu Agricola, ne menținem și consolidăm poziția de lider detașat, cu peste 50% cotă de piață pe acest segment.”
La semipreparate și produse de tip ready-meal, obținute la fabrica Europrod, în primul semestru s-a înregistrat o creștere a vânzărilor totale cu 5%, pe fondul menținerii volumelor comercializate. La ouă de consum, însă, după nouă luni, Avicola Lumina Constanța a comercializat 34.931 de milioane de ouă, cu 25% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care prețul mediu al acestui produs este cu 21% mai mic decât în 2012. În contextul în care firma din Constanța realizează și activități conexe, de comerț cu produse alimentare și cereale, cifra de afaceri după nouă luni este cu doar 9% mai mic față de anul trecut. „Nu putem excela în toate – a conchis Grigore Horoi. Piața ouălor pentru consum a fost una atipică, pentru un lung interval de timp costul de producție al oului fiind mult sub prețul de vânzare. La nivelul Grupului Agricola, înregistrăm, la nouă luni, o cifră de afaceri similară anului 2012, în jur de 447 mil. lei. Vorbim, în continuare, de perioade dificile pentru producători, de necorelări juste între prețurile resurselor și prețul de raft al cărnii și al produselor din carne, care în țările UE continuă să fie mai mari cu 35 – 60%, în condițiile în care costurile sunt similare. Dar, am încredere că lucrurile se vor schimba în bine.” (Petru DONE)
Lasă un răspuns