Agricola Bacau va investi aproximativ 3 milioane de euro, in perioada 2011 – 2013, pentru extinderea retelei proprii de magazine la nivel national si remodelarea celor existente dupa un nou concept. Reteaua va creste de la 43 de magazine, la 1 decembrie 2010, la un 170 la sfirsitul anului 2013.
Investitia medie in remodelarea magazinelor existente este estimata la 15.000 de euro/magazin, exclusiv echipamentele frigorifice de expunere a produselor. „Extinderea retelei – a declarat presedintele companiei, Grigore Horoi – reprezinta o directie strategica potrivita pentru sustinerea planurilor noastre de dezvoltare. Este o buna sursa de cash, dar si un important vector de imagine pentru comunicarea valorile companiei si a brandului. Nu in ultimul rind, o retea proprie de magazine ne aduce in pozitia de a fi mai corect ancorati in realitatile pietei si ne ofera oportunitatea de a controla preturile produselor noastre”.
Noul concept de magazin, care poate fi vazut si in Bacau, vizavi de BCR, a fost definit in urma unei cercetari detaliate realizata impreuna cu firma Ideasie, din Franta, si valorifica principalul atribut cu care consumatorii asociaza brandul Agricola – prospetimea -, dupa cum arata o cercetare de brand position de la inceputul acestui an. S-a ajuns, astfel, la o noua forma de prezentare si evidentiere a produselor Agricola, numita generic „magazin in magazin”. Astfel, in spatiile mai generoase a fost construita «o casuta Agricola», unde sint prezentate categoriile de produse din carne, dar si produse complementare care pot intra in oferte. In plus, noul tip de magazine aloca un spatiu bine delimitat numit „foarte romanesc”, in care vor fi promovate produsele traditionale ale unor producatori locali mici, cit si un spatiu pentru produse calde.
„Prospetimea vazuta ca element definitoriu pentru produsele Agricola este fireasca – a precizat Irina Comanescu, directorul retelei de magazine Agricola. Pentru ca avem ferme proprii, producem carne proaspata, de buna calitate, care ajunge rapid in reteaua proprie de magazine. De aceea, am trecut la o restructurare a portofoliului de produse, din care am exclus, in primul rind, produsele industriale (detergenti, produse de igiena personala etc.) si am pastrat produsele de baza (ulei, zahar, faina, malai, piine etc.), fructe proaspete si racoritoare”.
Modernizarea conceptului de magazin, cit si dezvoltarea extensiva a retelei are ca scop final cresterea vinzarilor. Daca in 2010 cifra de afaceri obtinuta pe segmentul retelei proprii de magazine a avut o pondere de 11% in cifra de afaceri a companiei Agricola, obiectivul este ca in 2013 aceasta pondere sa ajunga la 30%. (Petru DONE)
Lasă un răspuns