Agenții economici care au cel puțin 50 de salariați vor trebui să își organizeze în incinta unităților comitete de securitate și sănătate în muncă. „La nivelul fiecărui angajator se constituie un comitet de securitate și sănătate în muncă, cu scopul de a asigura implicarea salariaților la elaborarea și aplicarea deciziilor în domeniul protecției muncii”, ne-a declarat Ion Barbu, purtător de cuvînt la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) din Bacău. Acest comitet se constituie în cadrul persoanelor juridice din sectorul public, privat și cooperatist, inclusiv cu capital străin, care desfășoară activități pe raza județului nostru. În cazul în care condițiile de muncă sînt grele, vătămătoare sau periculoase, inspectorul de muncă poate cere înființarea acestor comitete și pentru angajatorii la care sînt încadrați mai puțin de 50 de salariați. În cazul în care unitățile economice au mai multe puncte de lucru se pot înființa mai mule comitete de securitate și sănătate în muncă, numărul acestora fiind stabilit prin contractul colectiv de muncă aplicabil. „Comitetul de securitate și sănătate în muncă coordonează măsurile de securitate și sănătate în muncă și în cazul activităților care se desfășoară temporar, cu o durată mai mare de trei luni. În situația în care nu se impune constituirea comitetului de securitate și sănătate în muncă, atribuțiile specifice ale acestuia vor fi îndeplinite de responsabilul cu protecția muncii numit de angajator”, a mai precizat inspectorul șef Barbu. (C.T.)
Lasă un răspuns