Bacău Rally Team a rămas pe 4 din cauza unor probleme tehnice
Piloții echipei Bacău Rally Team au avut prestații cel puțin notabile la ultima etapă a CN Raliuri Dunlop, Raliul Harghitei. Din păcate, defecțiuni tehnice înregistrate chiar de către unii dintre favoriți au făcut ca băcăuanii să nu poată acumula suficiente puncte pentru a termina pe podiumul campionatului. Oricum, ei s-au străduit din răsputeri.
Adi Răspopa, sufletul BRT, și-a făcut datoria până la capăt
Merită amintit mai întâi că echipajul Adi Răspopa/Cătălin Grigoriu a câștigat și această etapă (după succesele de la Bacău și Iași). Din păcate, ei nu au izbutit să ocupe locul 1 la general, în balanță cântărind abandonul din motive tehnice pe care l-au avut la Sibiu. Medalia de argint la două roți motrice este însă mai mult decât ornorabilă. „Raliul Harghitei a avut niște probe foarte frumoase din punct de vedere al pilotajului, însă puțin cam dure pentru mașini. Mă bucur că am terminat sezonul cu o nouă victorie și per total acest campionat îl consider unul reușit din foarte multe puncte de vedere. Vreau să-l felicit pe Cătălin, copilotul meu, pentru că a reușit o treabă fantastică și am putut merge într-un ritm susținut în a doua parte a anului. Deși avem mai multe victorii de etapă și de probă specială decât contracandidații noștri, titlul l-am pierdut la Sibiu, acolo unde o pană ne-a dat peste cap toate planurile. În întrecerea rezervata echipelor am făcut mai mult decât se putea și am demonstrat că se poate consolida un grup și cu un alt sistem de valori, dar rezultatele nu pot veni decât dacă sunt susținute de un partener puternic. Așteptăm cu încredere sezonul următor, la startul căruia ne vom alinia cu aceeași mașină pentru titlul de campioni naționali și sper ca, pentru frumusețea luptei, vom fi mai multe mașini care să ne batem pentru primul loc” a declarat Adrian Raspopa.
Gârtofan, printre cei mai buni la general
Dan Gârtofan a ocupat locul 3 la general în Raliul Harghitei (locul 1 Gergo Szabo, locul 2 David Botka), încheind cu bine un sezon în care l-au bântuit ghinioanele. de la Bacau. De data aceasta, Giry nu a mai făcut pereche cu Adrian Berghea, ci l-a avut în calitate de copilot pe Valentin Hard. „Am avut multe probleme în acest sezon și rezultatul bun reușit la ultima etapă ne mai ridică moralul pentru 2014. Chiar dacă am avut parte de multe incidente de-a lungul anilor în Harghita, mereu m-am simțit foarte bine aici și rezultatul obținut la revenirea acestei etape în campionat o situează printre preferatele mele. Îmi pare rău pentru abandonul colegilor din echipa din care fac și eu parte și sper ca anul următor să avem cu toții un pic mai mult noroc”, a declarat Dan Girtofan. Titlul suprem și, implicit, aurul Clasei 2 fusese cucerit încă din urmă cu o lună, la Bacău, de echipajul francez Francois Delecour/Dominique Savignoni.
Buni pe uscat, vulnerabili în apă
Ghinionul a dat însă peste Rareș Tomiță și Levente Csegzy, care aveau nevoie doar de locul 4 pentru a-și păstra locul 1 în clasamentul Clasei 3. Din păcate pentru cei doi, la o trecere prin apă au pierdut radiatorul și au fost nevoiți apoi să abandoneze. continua. „Felicitări lui Edwin Keleti pentru titlu și sper că anul viitor vom fi prezenți la start. Mulțumesc tuturor celor care au fost alături de noi într-un sezon greu” spunea Rareș Tomiță, vicecampion al clasei 3 și al Juniorilor la finalul acestui sezon.
Alex Mirea, care obținuse încă de la Iași titlul național al Clasei Suzuki, a avut exact aceleași probleme ca Rareș Tomiță la trecerea prin apă, fiind obligat să abandoneze. Astfel, el nu a putut aduce puncte pentru Bacău Rally Team.
Bacau Rally Team a fost susținută în sezonul 2013 de Popasul Trebeș, Comfert, Pambac, Mere de Itești, Consiliul Județean Bacău, Primaria Onești, Simba Invest, Omniasig, Sky Wellneș, GoPro Romania prin xtremvideo.ro, Think Tank Photo Romania, F64 Studio și Centrul de Creație și Producție Foton.
Peter KELMANN
Lasă un răspuns