• contribuabilii care nu știu să-și completeze declarațiile se pot adresa personalului de la administrațiile financiare, care îi vor ajuta să-și declare veniturile • declarațiile de venit pot fi depuse prin poștă, dar și direct la registraturile organului fiscal teritorial
La administrațiile finanțelor publice din județul Bacău au început deja să sosească prin poștă declarațiile de venit global ale populației. Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP), prin administrațiile financiare, a început de două săptămîni distribuirea prin poștă a formularelor de declarații de venit și instrucțiunile de completare a acestora. Maricel Radu, purtător de cuvînt al DGFP, spune că ritmul în care populația returnează aceste documente completate este foarte bun, grație faptului că „băcăuanii au deja o experiență acumulată anul trecut, cînd Bacăul a fost unul dintre centrele pilot în care s-a implementat sistemul de lucru prin poștă cu persoanele fizice”. Radu apreciază că această activitate va decurge în continuare fără probleme, iar contribuabilii care nu știu să completeze formularele se pot adresa la administrațiile financiare din raza de domiciliu, la Serviciul de Asistență Contribuabili sau la Serviciul de Impozite și Taxe – Persoane Fizice. De asemenea, cei care au devenit contribuabili anul trecut și nu sînt în baza de date a Fiscului trebuie să solicite formularele pentru declararea veniturilor de la administrațiile financiare.
După completare, formularele trebuie introduse în plicul preadresat și depus la cutia poștală. Maricel Radu informează că trimiterea nu este obligatorie, deși este mai comodă și contribuabilii pot depune documentele și direct la registratura organului fiscal teritorial, de unde vor primi un număr de înregistrare. Termenul limită de depunere a declarațiilor de venit pentru veniturile realizate în 2002 este 15 mai 2003. Declarațiile se completează pe baza fișelor fiscale pe care fiecare salariat trebuie să le primească de la locurile de muncă. Din datele deținute de DGFP Bacău reiese că au depus la administrațiile financiare din județ fișele fiscale pentru salariați 7.140 de angajatori. În total, au fost depuse 211.553 de fișe fiscale, dintre care 189.302 sînt pentru angajați cu contracte de muncă pe termen nedeterminat, iar 22.251 pentru salariați pe bază de convenții civile. Persoanele care nu au primit nici pînă acum fișele fiscale de la firmele unde lucrează trebuie să ceară aceste documente, care sînt indispensabile operațiunii de declarare a veniturilor. În cazul în care sînt refuzați, contribuabilii pot reclama acest lucru la administrațiile fiscale. Angajatorii care nu vor să le dea salariaților aceste documente sau nu au depus fișele pot primi amenzi cuprinse între 10 și 50 de milioane de lei. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns