– contestatiile bacauanilor la adresa bancilor continua sa curga la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului – in ultima saptamina, au fost depuse 18 plingeri, dintre care 11 indreptate impotriva aceluiasi operator, pentru o aceeasi cauza – toate cele 11 reclamatii au fost intemeiate
In urma problemelor semnalate la nivel national de catre cetateni cu privire la existenta de politici „abuzive” adoptate de unele banci, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a trecut la actiune, aplicind sanctiuni si propunind modificari legislative privitoare la relatia client -banca. Si in judetul Bacau, de la inceputul anului, au existat numeroase reclamatii, cele mai multe legate de introducerea de comisioane pe timpul derularii contractului, nestipulate la incheierea acestuia, dar si de modificarea unilaterala a dobinzilor sau a comisioanelor pentru clienti, fara notificare in prealabil. Saptamina trecuta, numai la nivel de Regionala au existat 58 de plingeri, dintre care 46 impotriva aceluiasi operator economic si pentru o aceeasi cauza. Dintre cele 46 de sesizari, 11 apartin bacauanilor. „Este vorba despre Bancpost, reclamatiile vizind introducerea unui comision de administrare a contului bancar, care nu era prevazut in contractul initial. Aceasta a dus marirea ratei lunare a consumatorului cu sume cuprinse intre 100 si 200 lei. Banca a fost sanctionata cu 60.000 lei, luindu-se totodata masura de repunere in drepturi a clientilor prin restituirea banilor”, a declarat Marioara Gatej, inspector-sef Oficiul Regional pentru Protectia Consumatorului Galati, institutia careia OJPC Bacau i se subordoneaza.
Aceasta, prezenta ieri in Bacau, a precizat ca joi, 30 octombrie, operatorul economic este convocat pentru a demonstra prin documente ca a renuntat la comision. „Exista o declaratie, aparuta in media, prin care Bancpost a anuntat ca a retras comisionul, dar nu exista pina acum nici un act oficial in legatura cu asta”, a mai spus Gatej. Prin masura impusa de ANPC, Bancpost trebuie sa faca dovada ca cetatenii, nu doar cei care au reclamat, ci toti cei aflati in aceeasi situatie, au fost notificati cu privire la retragerea comisionului.
eu a zis
niste escroci
as vrea ca cetatenii care au bani la ei sa si-i scoata, iar cei cu datorii sa se imprumute la alta banca, sa achite datoria si apoi sa mai vad din ce traiesc!
Eu asa am facut. Faceti si voi!
scavros a zis
Corect,asta merita!
Paul a zis
Ar trebui amendati pentru fiecare cetatean care a depus plangere la OPC. Si de ce ne ascundem dupa deget, nesimtitii de la bancpost merita cu varf si indesat ce li se intampla. Niciodata nu voi mai apela la serviciiile lor.