Tot mai putin bacauani sint tentati sa porneasca intr-o calatorie, cu trenul, de la an la an. Unul dintre motive, spun cetatenii, este acela ca multi dintre ei si-au achizitionat autoturisme proprii. Pe de alta parte, considera reprezentantii statiei CFR Bacau, s-a pierdut un numar considerabil de calatori urmare a tergiversarilor lucrarilor de modernizare a Garii care, circa trei ani, a fost inchisa. „Cit timp s-a lucrat la statie, au fost amenajate case de bilete, totusi, nu a existat o sala de asteptare. S-a inregistrat o scadere a numarului de calatori in aceasta perioada”, a declarat Horatiu Popescu, sef statie CFR calatori Bacau. Pe de alta parte, crede acesta, si aparitia operatorilor privati de transport public a dus la imputinarea celor care apeleaza la calatoria cu trenul. „Transportatorii auto speculeaza si folosesc, pentru aceleasi trasee, preturi sensibil mai mici. Totusi, oamenii ar trebui sa fie constienti ca exista o siguranta a transportului feroviar mai mare decit cel auto”, a mai spus Popescu. In medie, 12.000 de cetateni pleaca lunar din Gara Bacau spre diferite destinatii. Potrivit datelor furnizate de reprezentantii statiei CFR Bacau, perioadele de virf in traficul feroviar se inregistreaza in lunile aprilie-mai si iulie-august si de sarbatori. (Madalina ROTARU)
anonim a zis
Citez din articol: „Totusi, oamenii ar trebui sa fie constienti ca exista o siguranta a transportului feroviar mai mare decit cel auto”.
Pe langa asa numita siguranta oferita doar de cateva trenuri cu rang superior, exista o serie de probleme care provoaca repulsie calatorilor fata de CFR.
Sa nu uitam ca nici pana astazi CFR-ul habar nu are ce inseamna clientela si serviciile de calitate in favoarea acestora, incepand de la atitudinea angajatilor si pana la timpii de parcurgere egali pentru toate traseele indiferent de rangul trenului cu parcurs lung ( accelerat, rapid, intercity ) .