Lanţul hotelier internaţional cu cea mai importantă prezenţă în Bulgaria, Sol Melia, estimează creşteri importante ale business-ului local în anul curent, primele semnale în acest sens fiind înregistrate încă de la începutul anului, numărul de turişti străini care au vizitat Bulgaria crescând cu 6% în lunile Ianuarie şi Februarie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Sol Melia este al treilea mare lanţ hotelier din Europa şi al doisprezecelea ca mărime în lume. În Bulgaria, Sol Melia operează 5 hoteluri în 3 staţiuni: Melia Grand Hermitage (5 stele)- în staţiunea Nisipurile de aur, Sol Luna Bay Resort (4 stele) în Obzor şi, respectiv, Sol Nessebar Bay (4 stele), Sol Nessebar Mare (4 stele) şi Sol Nessebar Palace (5 stele) în Nessebar. Hotelurile Sol Melia Bulgaria însumează 2.000 de camere, echivalentul a peste 35% din capacitatea lanţurilor hoteliere internaţionale de pe litoralul bulgăresc.
În ceea ce priveşte numărul turiştilor români care vor vizita Bulgaria in 2011, acesta va marca o creştere de cel puţin 10% în fiecare dintre hotelurile Sol Melia Bulgaria.
“Numărul turiştilor români care au optat pentru petrecerea vacanţei de vară în hotelul de Melia Grand Hermitage din Nisipurile de Aur a crescut în 2010 cu peste 9% comparativ cu 2009, iar în acest an ne aşteptăm să avem o creştere de minim 10% faţă de anul precedent.
Hotelurile noastre din Obzor şi Nessebar au înregistrat, la randul lor, în 2010, creşteri de cca 30% a numărului de turişti români care şi-au petrecut acolo vacanţele şi ne aşteptăm ca în 2011 să avem al doilea an consecutiv cu aceeaşi creştere de peste 30%”, a arătat Maria Shishkova, Director de Marketing şi Vânzări Sol Melia Bulgaria.
Românii conduc detaşat clasamentul turiştilor care îşi petrec vacanţele în hotelul de 5 stele Melia Grand Hermitage din Varna (care are 727 de camere), fiind urmaţi de ruşi, bulgari şi germani.
În hotelul Sol Luna Bay Resort din Obzor (construit în 2009, direct pe plajă), cei mai mulţi turisti provin din Germania, românii aflându-se <
În ceea ce priveşte hotelurile Sol Melia din Nessebar, acestea sunt majoritar ocupate de turişti ruşi, românii fiind şi aici pe podium, pe locul al doilea, urmaţi de englezi. Nessebar este un oraş- staţiune, care îmbină atracţiile specifice litoralului cu cele ale unei localităţi pline de istorie, fiind unul dintre cele mai vechi oraşe europene.
Nessebar are cel mai mare număr de monumente medievale din Bulgaria, fiind şi “descendentul” vechiului aşezământ tracic Mesembria; Centrul Vechi al Nessebarului este un monument de cultură înscris pe lista patrimoniilor culturale mondiale UNESCO.
În 2011, hotelurile din portofoliul Sol Melia Bulgaria se aşteaptă să primească peste 70.000 de turişti, dintre care peste 30.000 de români.
Cu excepţia vacanţelor de Paște, 1 Mai sau alte sărbători legale- care sunt mai scurte, românii petrec în Bulgaria vacanţe cuprinse între 5 şi 10 zile, majoritatea rezervate cu destul timp înainte (în special vacanţele de vară).
Cu toate acestea, sunt încă foarte mulţi români care preferă să aştepte până în ultima clipă ca să se decidă unde îşi petrec câteva zile de vacanţă, în funcţie de ofertele ‘last minute’, preferate în special pentru weekend-uri.
“Numărul turiştilor români care şi-au petrecut weekend-uri pe litoralul bulgăresc a crescut continuu în ultimii doi ani; în 2010, în hotelurile Sol Melia Bulgaria am avut cu 11% mai multi turişti care au venit doar pentru a-şi petrece sfârşitul de săptămână, comparativ cu anul precedent”, a arătat Maria Shishkova.
În 2011, preţurile de cazare în hotelurile Sol Melia Bulgaria nu vor cunoaşte modificări majore, rămânând la un nivel accesibil pentru serviciile de calitate oferite şi modificându-se în funcţie de diferitele perioade din an.
Spre exemplu, în luna mai, în hotelul de 4 stele Sol Luna Bay din Obzor, tariful este de 25 Euro/ zi/ persoană în regim all inclusive şi cuprinde cazare în camera dublă, 3 mese principale, 3 snacks-uri, băuturi racoritoare şi alcoolice- locale- la discreţie, acces la piscina exterioară şi la cea interioară, fitness, acces pe plajă la şezlonguri şi umbrele, internet wireless etc.”
În luna iunie, în hotelurile Sol Melia Bulgaria preţurile mai cresc puţin, căci ne apropiem de plin sezon, dar rămân accesibile: tarifele vor începe de la 37 Euro de persoană pe noapte de cazare în cameră dublă în regim “all inclusive”, a precizat Maria Shishkova.
Sezonul 2011 aduce facilităţi noi în toate hotelurile Sol Melia Bulgaria: în hotelul de 5 stele Melia Grand Hermitage, doar pentru secţiunea VIP (‘Level program’), mini-barul devine free, la fel ca şi şezlongurile şi umbrelele de plajă. Tot începând cu acest an, toate hotelurile Sol Melia Bulgaria vor avea internet wireless cu acces liber.
“În plus, ceea ce sesizăm foarte bine în acest an, ca direcţie importantă în business-ul nostru, este o orientare importantă a companiilor din România către facilităţile noastre de organizare de evenimente, training- uri etc. Sălile noastre au inclusiv capacităţi de sute de persoane şi dotari tehnice de ultimă generaţie; preţurile noastre sunt competitive, iar serviciile furnizate sunt foarte bune, aşa încât în 2011 observăm o tendinţă clară de creştere a business-ului nostru şi pe acest segment”, a precizat Maria Shishkova.
razvan a zis
De ce oare hotelierii din zona Modovei nu sunt si ei prezenti pe BOOKING, HOTELS, EUROHOTELS asa cum este la bulgari? Si pensiunile se pot promova acolo.