Cu trei victorii obtinute în prima jumatate a sezonului la volanul modelului Suzuki Ignis S1600, onesteanul Adrian Raspopa pleca la Sibiu din postura de lider al grupei A. La prima etapa pe macadam, pilotul Companiei Nationale Posta Româna urma sa piloteze modelul Suzuki Swift, ultimul dezvoltat de Suzuki Sport conform specificatiilor regulamentului Super 1600. Fiabilitatea si robustetea acestui automobil demonstrata în Campionatul Mondial de Raliuri, îi dadeau încredere lui Adi. Recunoscut drept cel mai dur raliu de macadam din campionat, Raliul Sibiului Pirelli a venit în acest an si cu un record de lungime, echipajele trebuind sa înfrunte 160 de kilometri de bolovani, „capete de miel” si sleauri. La duritatea traseului s-a adaugat în prima zi de concurs si o rupere de nori care a transformat proba Santa într-un adevarat patinoar pe noroi. Echiajul Adrian Raspopa/Cosmin Diacu s-a instalat la conducerea clasamentului grupei A înca din prima proba speciala, acomodarea cu noua masina producindu-se rapid, cu atit mai mult cu cit în preziua startului cei doi au efectuat o sesiune de teste si setari asistati de echipa preparatorului ceh JM Engineering. Prima zi a Raliului Sibiului Pirelli s-a încheiat dupa parcurgerea a înca doua probe speciale, ultima fiind clasica superspeciala, alergata pe circuitul de pamint din Sibiu în fata unui public numeros care a îndurat cu stoicism ploaia torentiala. La capatul celor trei probe speciale echipajul Companiei Nationale Posta Româna se afla în fotoliul de lider al grupei A cu un avans de 2.03.8, eficienta celor doi fiind de 100% la capitolul victorii de proba speciala în cadrul grupei.
S-a rupt amortizorul
Însa greul abia urma în ziua secunda care avea în program numai putin de 125,9 kilometri de proba speciala, adica echivalentul unui raliu complet. Abordind inteligent si a doua zi, Adrian Raspopa si-a trecut în cont victoriile pe primele trei speciale ale zilei, dintre care extrem de solicitantele probe Gâtul Berbecului si Cheile Cibinului, avansul sau în fruntea grupei A ajungind la 6.43.4”. Din acel moment pilotul onestean a început un parcurs de regularitate pentru a-si gestiona avansul si a proteja automobilul Suzuki Swift S1600. Chiar si asa problemele nu l-au ocolit, o pana de cauciuc pe prima parcurgere a probei Crint avind ca rezultat pe linga pierderea de timp si ruperea unui amortizor înlocuit de echipa de tehnicieni a JM Engineering în penultimul parc de service. Reducind si mai mult ritmul pe ultimele doua sectoare cronometrate, Adrian Raspopa a obtinut în final la Raliul Sibiului Pirelli o noua victorie la grupa A dar si un punct în clasamentul absolut unde a ocupat pozitia a opta.
„Acum, dupa cinci etape, cel important lucru este ca am avem un avans de 15 puncte în cadrul grupei si speram ca într-un timp cit mai scurt sa acumulam punctele necesare celui de-al treilea titlu la grupa A”, a declarat Adrian Raspopa. Pentru pilotul sustinut de Compania Nationala Posta Româna, pina la urmatorul raliu, primul test îl reprezinta participarea între 22 si 24 august la Bucharest City Challenge în cadrul unei cupe monomarca. Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop este Raliul Tara Bârsei, ce se va defasura la Brasov pe 29 si 30 august.
(Cristi SAVA)
Lasă un răspuns