Producatorii de obiecte de artizanat din Romania se pling ca piata a fost invadata, de mai multi ani, de kitsch-uri care le fac o „concurenta neloiala”. Reprezentanti ai artizanilor se pling ca produsele lor nu mai intereseaza pe nimeni, in timp ce cumparatorii sint atrasi de „chiclazurile” straine. Drept urmare, piata autohtona scade cu aproximativ zece la suta pe an. Unii dintre realizatorii si comerciantii de obiecte de artizanat romanesti cred ca vinzarile scad pentru ca nu vin cu nimic nou.
Anul trecut, aflat fiind la Slanicul Moldovei impreuna cu nevasta, am cautata pe la toate tarabele cu suveniruri ceva care sa ne aminteasca de sederea noastra acolo. Mai ciudata (si mai noua) idee despre ce inseamna „artizanat” si „suvenir” nu am intilnit pina atunci. In afara de „traditionalele” chinezarii, pe tarabe gaseai o multime de produse de-ale noastre: tirbusoane, seturi de linguri, pirogravuri, buzdugane si multe altele. Pe toate scria, invariabil, „Amintire de la Castelul Bran”.
Lasă un răspuns