Cele mai ciudate sesizari venite din partea unor consumatori bacauani in aceasta luna au fost inregistrate de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau in saptamina dinaintea Pastelui ortodox. Depistarea unui produs alterat, expirat, ambalat necorespunzator, fara informatii importante despre produs, cum ar fi termenul de valabilitate, depistarea unor servicii improprii, a clauzelor contractuale inventate peste noapte si abuzuri de orice natura si in orice domeniu ne dau dreptul sa sesizam Protectia Consumatorilor. Legea impiedica abuzurile la care noi, consumatorii, sintem supusi. Doar ca, potrivit inspectorilor OJPC, sesizarile pertinente sint foarte putine la nivel de Bacau, comparativ cu numarul mare de abateri ale comerciantilor neinteresati de sanatatea si de buzunarul nostru. Ciclul sesizarilor cel putin ciudate a fost deschis in Saptamina Mare de un bacauan care a sunat la sediul OJPC Bacau sa ceara o opinie despre „normalitatea” actiunilor unei banci la care acesta avea un imprumut. „Barbatul ne-a sesizat ca banca i-a trimis un sms prin care il anunta ca are o restanta de 0,01 lei. Ii era teama sa nu fie pus sa plateasca sms-ul pe care banca i l-a trimis si a carui valoare este mai mare decit restanta lui. La final, ne-a intrebat daca noua ni se pare normal”, a spus Mihaela Hriscu, seful OJPC Bacau.
„Nu vreau sa-i fac rau in Saptamina Mare!”
O femeie, clienta a unei pensiuni din Bacau, a sesizat OJPC-ul ca ei si familiei sale i s-a servit mincare stricata. Avea un gust ciudat, foarte condimentata si cu un miros urit. Intrebata daca cineva din familie se simte rau, femeia a spus ca al ei copil s-a inverzit, desi nu avea nici o ora de la ingurgitare. Pentru a aduna probe certe, inspectorii au sfatuit-o pe femeie sa faca mai multe demersuri, printre care si sa obtina un aviz medical, din care sa rezulte ca afectiunea copilului este cauzata de consumarea unor produse alterate. Dupa ce s-a calmat, femeia si-a retras plingerea. „Era sovaitoare spre sfirsitul convorbirii si, in final, a spus ca nu mai vrea sa faca nimic, pentru ca nu poate face rau cuiva in Saptamina Mare”, a mai spus Mihaela Hriscu.
Un alt bacauan a reclamat o biserica de pe strada Republicii, pentru ca isi construieste WC public in curte.
O sesizare care ar fi putut fi „normala” este cea a unui bacauan care a reclamat un magazin de electrocasnice ca i-a vindut un produs incomplet, dar la a carui cumparare nu a mai avut rabdare sa astepte si eliberarea certificatului de garantie, astfel ca, cel mai probabil, „pacalitului” ii va fi foarte greu, daca nu imposibil, sa-si recupereze paguba.
Lasă un răspuns