Societatea Automobile Dacia reia luni producţia, după o nouă pauză de două săptămâni, între 26 ianuarie şi 8 februarie, determinată de lipsa comenzilor.
Aceasta a fost a cincea întrerupere a producţiei de la Dacia din ultimele patru luni.
„Dacia se vede nevoită să recurgă la această măsură pentru a-şi adapta producţia la scăderea comenzilor, ca urmare a declinului pieţelor auto. Acest declin este manifestat cu deosebire în cazul României, prima piaţă a constructorului, unde în 2008 a fost comercializată peste o treime din producţia uzinei de la Mioveni”, se arăta în motivaţia oficială a reprezentanţilor societăţii Automobile Dacia.
Conform contractului colectiv de muncă, salariaţii de la Dacia care s-au aflat în şomaj tehnic au fost remuneraţi cu 85% din salariul individual brut.
Societatea Automobile Dacia a mai întrerupt producţia pentru o lună, între 11 decembrie 2008 şi 11 ianuarie 2009, „ca urmare a scăderii brutale a pieţei auto din România şi pentru a reduce stocurile”, potrivit motivaţiei oficiale. Producţia a mai fost oprită anterior pentru 18 zile, între 20 noiembrie şi 7 decembrie, după alte patru zile de întrerupere, pe 30 şi 31 octombrie şi 13 şi 14 noiembrie.
Reducerea bugetului de investiţii prevăzut pentru anul 2009 de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro şi decizia de a nu mai prelungi contractele cu durată determinată pentru 620 de angajaţi au fost alte măsuri determinate de criza economică, luate de conducerea dacia în luna decembrie a anului trecut. Totodată, cadenţa de producţie a fost redusă în acest an la 1.085 vehicule pe zi, faţă de 1.360 în anul 2008.AGERPRES
Lasă un răspuns