– tot mai multi soferi care efectueaza curse intrajudetene de transport public de persoane se arata nemultumiti de calitatea drumurilor – concomitent, calatorii vocifereaza, acuzind intirzieri si lipsa de confort in timpul transportului.
Zilnic, masinile Autogarii Bacau efectueaza 123 de curse judetene si 17 interjudetene. Calatorii sint, insa, din ce in ce mai nemultumiti de calitatea transportului, autobuzele inregistrind de multe ori intirzieri fata de ora stabilita. Cauza, sustine conducerea Autogarii Bacau, o reprezinta calitatea proasta a drumurilor din judet. „Avem portiuni de drum extrem de dificil de parcurs. Si calatorii si soferii sint nemultumiti si pe buna dreptate. De fapt, pot spune ca drumurile judetului reprezinta marea noastra problema”, a declarat Mihai Balaita, directorul Autogarii Bacau. Dintre traseele pe care acesta le aminteste – si unde se si inregistreaza cele mai mari abateri de la program – fac parte Horgesti-Racatau, Fundeni – Valea Mare – Rosiori, Stanisesti – Motoceni sau Stanisesti – Slobozia. „Sint zone in care daca nu mergem noi, nu merge nimeni. Sint sub orice critica. Nu mai vorbesc despre raza comunei Coteni – Tamasi. Pur si simplu, aici nu se poate circula. La Gioseni, de asemenea, pe o portiune de citiva kilometri, drumul este foarte prost, plin de gropi si denivelari”, a mai spus Balaita. Pe aceste trasee, precizeaza conducerea unitatii, soferii pur si simplu nu mai vor sa circule. Pe de alta parte, calatorii sint si ei foarte afectati, o data pentru ca, din cauza „slalomului” printre gropi, masinile ajung cu intirziere la destinatie, a doua oara, deoarece confortul intr-un autovehicul condus pe astfel de drumuri, practic, nu exista. „Este adevarat, se fac portiuni de drumuri cu fonduri europene. Avem, de exemplu, un traseu Filipeni – Fruntesti – Valea Botului. Intre ultimele doua statii s-au facut 4 km de drum, impecabil. Dar, problema este cum ajungem pina acolo?”, precizeaza seful Autogarii. „Este normal ca oamenii sa fie nemultumiti, si eu as fi, sa ma pun in locul lor”, mai spune acesta. Pe de alta parte, pe drumuri aproape impracticabile, cheltuielile de transport cresc. „Ni se strica masinile, trebuie inlocuite tot mai des piesele, nu mai vorbesc despre consumul de motorina. Acum, de cind se lucreaza si la podul de peste Bistrita si sintem nevoiti sa folosim traseu ocolitor, in fiecare zi consumam motorina ca si cum am face o singura cursa Bacau – Timisoara. Cursa de la Rosiori, de la ora 16.00, ajunge la limita. Ginditi-va, zilnic, masinile Autogarii efectueaza cite trei curse dus, trei intors la Parincea, opt la Horgesti, Racatau si Stanisesti si cite douasprezece la Tamasi si Gioseni”, a mai declarat Mihai Balaita. Ceea ce este mai trist, problema – insinueaza conducerea Autogarii Bacau si sustin calatorii – nu pare sa fie prea curind rezolvabila, tinind cont de faptul ca ea persista de ani de zile.
gogumanu a zis
De ce sa avem drumuri pe care sa poti circula in mod corespunzator ? noi vom instala camare de supraveghere si daca depasiti viteza astronomica de 50 km pe ora banii vostri (prostilor) ajung tot in folosul nostru.Daca nu facem avere ca Ardeleanu, de ce sa facem strazi.????????????