Proiectele privind contractarea de catre municipalitatea onesteana a unui credit de 150 miliarde de lei vechi, pentru repararea drumurilor si pentru amenajarea de parcari, vor fi din nou dezbatute in Consiliul Local Onesti, zilele urmatoare, in cadrul unei noi sedinte extraordinare. Proiectele privind imprumutul, studiul de fezabilitate si caietul de sarcini, initiate de primarul Emil Lemnaru, au mai fost de doua ori introduse pe ordinea de zi, dar de fiecare data au fost retrase, mai intii la cererea alesilor liberali, care au solicitat expedierea unui protest pe adresa guvernului, apoi la decizia edilului-sef, care a observat o inadvertenta in documentele pe baza carora s-a aprobat hotarirea de guvern prin care segmentele de drumuri nationale de la intrarea in oras au fost transmise municipalitatii. Drumurile sunt in proprietatea statului, au fost preluate in administrarea Ministerului Transporturilor in 2007, special pentru a fi reabilitate, dar au fost retransmise municipalitatii fara nici o reparatie. Insa in expunerea de motive a respectivei hotariri de guvern scrie ca acestea au fost reparate, motiv pentru care primarul a retras proiectele pentru a elucida minciuna din documentul guvernamental.
Probleme juridice si tehnice
Avocatul Gelu Panfil, consilier PD-L, a sesizat existenta unei probleme de natura juridica si a spus ca municipalitatea nu trebuie sa se grabeasca sa faca un nou imprumut bancar, care ar impovara populatia. „Desi a fost emisa o hotarire de guvern, noi nu am emis o hotarire de consiliu pentru a prelua drumurile si nici nu a fost facut un proces-verbal de predare-primire a acestora – a spus avocatul Panfil. Deci acele drumuri inca nu ne apartin. Iar un credit ar ingreuna foarte mult situatia orasului si ar duce la cresterea taxelor si impozitelor, pentru restituirea imprumutului. Graba de a contracta un credit atit de mare nu e buna”. Consilierii Gelu Nicolcea (PNL) si Stefan Martin (PD-L) au sustinut ca drumurile trebuie reparate, iar parcarile amenajate, insa numai dupa refacerea documentatiei tehnice, in care sa nu mai fie prinse la gramada si drumurile, si parcarile, si in care sa apara mai multe detalii de executie. Martin a cerut si desfiintarea sensului giratoriu de la intersectia dintre strazile Belvedere si Libertatii, care figureaza si el la un loc cu parcarile si drumurile. „E o intersectie in T acolo, unde nu se fac sensuri giratorii – a spus Stefan Martin. Cel de la Belvedere – Libertatii nici nu mai e rotund”.
Reparatii necesare
Consilierul Mircea Cetean (PNL) a recunoscut existenta problemelor tehnice si financiare, insa el sustine ca alta solutie nu exista. „Lucrarile sunt necesare – a spus Cetean. Dar trebuie avut grija ca banii publici sa nu fie risipiti. Trebuie sa fim mai rapizi cu repararea drumurilor, pentru ca sunt provocate pagube mari masinilor noastre. Calea Marasesti este prioritate absoluta. In mod normal, datoria de a repara drumurile este a guvernului, nu a comunitatii locale, dar creditul e singura solutie la ora actuala, desi povara este a populatiei”. Cam de aceeasi parere a fost si Ion Negoita (PSD), dar cu usoare nuantari. „Cei care trec prin Onesti pleaca cu o impresie neplacuta din municipiul nostru – a evidentiat Negoita. Dar gradul de indatorare a municipiului e de doar 14 %, fata de 30 %, cit este maximul prevazut de lege”. Alt consilier de la PSD, Emil Danila, a considerat ca drumurile sunt deja transmise Onestiului, cu sau fara hotarire de consiliu. „Ele trebuie preluate, pentru ca guvernul nu va tine cont de aprobarea Consiliului Local Onesti”, a apreciat Danila. Iar primarul Emil Lemnaru a aratat ca decizia legata de contractarea creditului trebuie luata repede, pentru ca lucrarile sa inceapa imediat ce se face vreme frumoasa. „Zeci de grupuri de cetateni au venit la Primarie si cer repararea drumurilor – a spus Lemnaru. Avem 15 kilometri de drumuri nationale de facut, pe care nu le putem face noi, pentru ca nu avem dotari si forta de munca necesare. Dar parcari am mai facut, iar acum vrem sa amenajam 30 de parcari”. Primarul a mai precizat ca imprumutul de 150 miliarde de lei vechi nu e singura povara pe care trebuie sa o suporte onestenii. El a spus ca segmentele de drumuri nationale ce fusesera preluate in administrarea statului includeau si doua poduri, care si ele au fost retransmise municipalitatii tot nereparate, iar reabilitarea acestora mai costa inca 200 miliarde de lei vechi, cheltuiala pe care tot onestenii urmeaza sa o suporte.
Lasă un răspuns