• de la începutul acestui an, Georgeta Ouatu din Bacău este pusă să plătească lunar în jur de 100 de metri cubi de apă caldă • asta înseamnă că cei șase membri ai familiei Ouatu consumă în medie, în fiecare lună, cîte 10-12 vagoane de apă caldă • „Cineva înșeală aici și sub nici o formă nu am vrea să fim considerați noi aceia”, spune Vasile Drăgușan, directorul CET Bacău
Viața Georgetei Ouatu din Bacău a devenit, de cîteva luni, un adevărat coșmar. Lună de lună, femeia, care locuiește împreună cu cei cinci copii pe care și-i crește singură într-un apartament cu patru camere de pe strada Decebal, este la un pas de a face infarct în zilele în care se afișează sumele datorate la întreținere. „De fiecare dată, facturile noastre au fost mai mari. Apartamentul are 94 de metri pătrați și sîntem șase persoane în casă. Însă niciodată nu am pățit ca anul ăsta. În ianuarie m-am prins cu mîinile de cap cînd am văzut că am de plată cinci milioane și trei sute de mii de lei. De unde să iau eu atîția bani, mi-am zis, însă m-am gîndit în sinea mea că o să mă ajute Dumnezeu să ieșim cu bine din iarnă”, povestește acum Georgeta Ouatu. Ceea ce urmează apoi în mărturisirea femeii depășește însă orice închipuire.
În luna februarie, administratorul Asociației de Proprietari 124 i-a calculat că are de plătit 10.265.796 de lei. Mai bine de jumătatate din această sumă, respectiv 5,91 milioane de lei, era reprezentată de factura la consumul de apă caldă. Surprizele nu se opresc aici. Factura din luna martie a fost de 11.379.648 de lei, iar în luna aprilie de 9.767.038 de lei. „În fiecare lună, sumele cele mai mari erau la plata consumului de apă caldă. În aprilie, spre exemplu, am avut de plată, numai la apa caldă, 7,2 milioane de lei. Nici o minte de om sănătos nu poate gîndi că se poate consuma atîta apă”, spune revolată femeia.
„Georgeta Ouatu este unul dintre puținii locatari din asociație care nu are montate apometre. Eu i-am avertizat încă de anul trecut pe cei care nu și-au montat încă apometre că trebuie să se contorizeze, dacă nu vor să plătească în fiecare lună un milion de lei de persoană pentru apa caldă. Sinceră să fiu, cred că și eu aș face infarct, dacă aș avea de plătit o așa factură la întreținere”, recunoștea, ieri, Adriana Pavel, administratorul Asociației de Proprietari 124. Chiar dacă și-a dat seama că este nedrept ceea ce se întîmplă, Adriana Pavel nu a ezitat să înainteze în instanță un dosar pe numele Georgetei Ouatu pentru recuperarea datoriilor la întreținere, care au ajuns între timp la 80 de milioane de lei. În disperare de cauză , Georgeta Ouatu a apelat la un avocat care a ajutat-o să evite executarea silită și evacuarea din apartament. Însă datoria de 80 de milioane de lei rămîne, iar cea care trebuie să o plătească este tot Gergeta Ouatu. „Ce-i păpat, bun păpat rămîne! Nu am cum să modific facturile din lunile anterioare. De trei ori au venit inspectorii Primăriei și m-au controlat. Nu au găsit nici o neregulă. După părerea mea de vină este furnizorul de agent termic. Am adunat pînă acum trei dosare de adrese trimise către CET, la care nu am primit nici un răspuns”, a afirmat Adriana Pavel.
Conducerea CET susține că nu are nici o vină
Vasile Drăgușanu, directorul CET Bacău, nu auzise pînă ieri de adresele despre care vorbea administratorul Asociației 124, deși, așa cum susține, a dat dispoziție să fie informat în legătură cu orice neregulă de acest gen. „Din punctul nostru de vedere nu se justifică un consum lunar de apă caldă mai mare de 3,5 metri cubi pentru fiecare persoană. Asta înseamnă că, la un preț mediu de 60.000 de lei metrul cub, o persoană nu are voie să primească într-o lună o factură mai mare de 150 – 200.000 de lei pentru consumul de apa caldă. Cineva înșeală aici și sub nici o formă nu am vrea să fim considerați noi aceia”, ne spunea ieri Vasile Drăgușan.
Cazul a ajuns ieri și la urechile viceprimarului Laurian Lucaș, unde Georgeta Ouatu s-a prezentat în audiență. „Este incredibil așa ceva!”, a exclamat Laurian Lucaș la auzul acestor nereguli. După ce a mai analizat puțin lucrurile, viceprimarul Lucaș ne-a declarat că săptămîna viitoare va avea o discuție cu administratorul Asociației 124 și cu conducerea CET pentru a găsi împreună soluții de rezolvare a cazurilor de acest gen. „Vom gîndi un sistem de calcul al consumului de apă caldă similar celui care se aplică acum la consumul de apă rece”, a adăugat Laurian Lucaș. Chiar dacă se va întîmpla așa, rămîne în discuție problema datoriilor uriașe acumulate de locatarii care nu au montate încă apometre. La Asociația 124, de exemplu, 80 de locatari dintre cei aproape 1.200 cîți fac parte din asociație, nu și-au montat încă apometre. Cele 80 de familii puse în fiecare lună să plătească o cantitate de apă caldă pe care nu ar fi reușit să o consume nici în zece ani riscă acum să fie date afară din casă, din cauza datoriilor acumulate în timp la întreținere. (E. SOLOMON)
Lasă un răspuns