Nemultumirile bacauanilor cu privire la modul de facturare practicat de E.ON Gaz, continua sa faca obiectul reclamatiilor facute la adresa companiei E.ON. Un caz „special” este si cel al lui Adrian Paladie din Bacau, abonat al E.ON Gaz, care reclama faptul ca este obligat sa achite facturi pentru niste servicii imputate de E.ON Gaz, dar care nu au fost efectuate. „In anul 2007 nu s-a efectuat verificarea periodica, insa, in luna octombrie 2007, am primit o factura pentru servicii de verificare emisa pe 12 octombrie 2007, factura care din punct de vedere contabil este total eronata. Cu toate acestea, am achitat-o pe 19 noiembrie 2007. Acum ceva timp, am primit un duplicat dupa o factura. Nu inteleg cum poate E.ON Gaz sa-mi trimita o factura de un an de zile si pentru un serviciu care nu l-au efectuat. Din cite stiu verificarea retelei se face odata la 2 ani si nu anual”, a spus Adrian Paladie. Barbatul spune ca a emis o factura pentru care E.ON Gaz nu are acoperire.
E.ON Gaz se justifica
De partea cealalta, E.ON Gaz Distributie spune ca inregistreaza creante semnificative rezultate din neplata serviciilor de verificari si revizii efectuate de catre angajatii companiei la instalatiile interioare de utilizare a gazelor naturale apartinind consumatorilor. „Avind in vedere vechimea acestor datorii inregistrate de catre consumatori si intervalul mare de timp care a trecut de la emiterea facturilor, precum si urmare a solicitarilor venite din partea unora dintre consumatorii de gaze naturale, compania noastra a trimis copii ale acestor facturi, pentru a facilita beneficiarilor serviciilor de revizii si verificari plata contravalorii acestora. Aceste copii difera de originale prin faptul ca ele contin codul de bare. Desi aceste copii poarta mentiunea de «duplicat», acestea nu intra in sfera de reglementare a Ordinului nr.3512/2008 privind documentele financiar-contabile pentru simplul considerent ca in cazul de fata societatea noastra nu a intentionat si nici nu a efectuat o reconstituire a facturilor initiale expediate pe adresa consumatorilor, intentia fiind de a notifica clientul asupra existentei unei datorii restante si de a solicita ca aceasta datorie sa fie platita, anexindu-se si o copie/duplicat a facturii initiale. Mentionez ca facturile emise de catre E.ON Gaz Distributie dupa efectuarea verificarii/ reviziei instalatiei de utilizare a gazelor naturale au la baza un proces verbal care a fost semnat atit de consumator, în calitate de beneficiar al serviciilor prestate, cit si de angajatul companiei noastre, in calitate de prestator de servicii”, a declarat Corneliu Zait, purtator de cuvint la E.ON Gaz.
Facturi emise pentru doua imobile
In legatura cu situatia punctuala, reprezentantul E.ON Gaz precizeaza ca Adrian Paladie, din municipiul Bacau detine doua imobile. „Verificarile la instalatiile de utilizare a gazelor naturale s-au efectuat la ambele imobile, fapt ce a determinat emiterea a trei facturi pentru prestarea serviciilor de verificare periodica a instalatiilor de utilizare in anii 2007, 2008 si 2009. Doua facturi reprezentind contravaloarea serviciilor prestate de catre E.ON Distributie in anii 2007 si 2009 pentru unul dintre imobile au fost achitate de catre consumator, dar serviciile prestate in anul 2008, de verificare a instalaţiei interioare a celuilalt imobil, si pentru care a fost emisa factura in cauza, nu au fost achitate”, a adaugat Zait. (Ramona IONESCU)
tyty a zis
HOTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1