• Primăria Bacău a început ieri examinarea administratorilor de asociații • pînă la sfîrșitul lunii august, prin fața comisiei de atestare vor trece toți cei aproximativ 200 de administratori de asociații din municipiu
Aglomerație mare ieri, în jurul orei 13.00, în fața sediului Serviciului Public de Asistență Socială (SPAS) al Primăriei din Bacău. Singuri sau însoțiți de rude ori prieteni, 30 de administratori de asociații așteptau cuminți să intre în fața comisiei de examinare. „Este vorba despre cea de-a doua etapă de examinare. Vor intra să susțină proba de interviu toți administratorii care au obținut un punctaj satisfăcător la examenul scris, pe care l-au susținut în urmă cu cîteva luni”, ne-a declarat ieri, înainte de a examina primul administrator, Elena Șova Gîțu, directorul SPAS. Din comisia de examinare au mai făcut parte consilierul local Andi Enăchescu, Doinița Huțu, inspector de specialitate în Biroul de Administrare a Fondului Locativ din cadrul SPAS, și Paul Baciu, administratorul Asociației 98. „Paul Baciu este unul dintre cei mai respectați administratori de asociație din Bacău. Este motivul pentru care i-am solicitat sprijinul în vederea unei examinări mai complete a administratorilor ce doresc să obțină titularizarea pe post”, a precizat Elena Șova Gîțu. „Asta nu înseamnă că, atunci cînd va trebui să îl examinăm, nu vom da dovadă de maximă obiectivitate”, a intervenit, mucalit, consilierul Enăchescu.
Fiecare administrator care a intrat în examen nu a stat în fața comisiei mai mult de un sfert de oră. Calificativele au fost acordate de fiecare membru al comisiei în parte în funcție de cum reușeau concurenții să răspundă la întrebări. „Dincolo de cunoștințele teoretice avem în vedere și modul în care administratorii au reușit să își gospodărească asociațiile. Verificăm cuantumul datoriilor înregistrate pînă acum față de furnizori, regularitatea cu care au fost achitate facturile, precum și demersurile pe care le-au făcut în recuperarea datoriilor de la locatari”, a precizat consilierul Enăchescu. Conform normelor de organizare și funcționare a
asociațiilor de locatari și de proprietari, data limită pînă la care
administrațiile locale trebuie să avizeze activitatea responsabililor
asociațiilor este 31 august. Directorul SPAS a precizat că programările au fost gîndite, în așa fel încît examinările să fie încheiate pînă la această dată. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns