* cutitul special ce va face tunelul sub liniile ferate, la pasajul subteran Oituz – Stefan Guse, a fost adus din Italia * deja a inceput asamblarea pieselor principale a cutitului * partea stinga a fost turnata in peretele sting al tunelului, iar acum se toarna peretele drept al tunelului, in care se va amplasa partea dreapta a cutitului * cutitul este, de fapt, un mecanism care va sapa pe sub liniile de cale ferata, iar odata ajuns in partea cealalta, in pasaj nu vor mai ramine decit sa se execute lucrarile de asfaltare si legaturile
Lucrarile la pasajul subteran Oituz – Stefan Guse avanseaza in ritm alert. Muncitorii lucreaza acum la turnarea celui de-al treilea perete de beton al pasajului, cel din partea dreapta, urmind ca la final sa se toarne capacul tunelului. Odata cu incheierea turnarii peretelului drept se va deschide drumul saparii tunelului propriu-zis, pe sub liniile de cale ferata, spre oras. „Acum se toarna peretele drept, care are o lungime de 86,7 metri si o inaltime de 5,35 metri. Cutitul avant back a fost adus din Italia si deja a am inceput sa ii montam piesele principale. Au fost montate cele de pe partea stinga, pentru ca se monteaza odata cu turnarea prefabricatului, adica a peretelui sting. Acum, cind turnam peretele drept, montam si piesele principale de pe partea dreapta”, a explicat Grigore Ioanid, liderul consortiului „SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti”, responsabilul de santier. Peretele sting al pasajului a fost turnat pe 21 si 22 august, iar cel drept se toarna acum. Pentru turnarea peretilor laterali, cum este cel drept acum, este nevoie de nu mai putin de 365 metri cubi de ciment. Acesta se toarna cu ajutorul a trei pompe. Pentru placa principala a pasajului, cea pe care se va circula cu autoturismele, au fost nevoie 650 metri cubi ciment. La fel vor fi necesari si pentru placa de deasupra, capacul pasajului. In total, se vor turna 2.000 metri cubi de ciment pentru constructia prefabricatului.
Cutitul va lasa in urma pasajul aproape circulabil
Odata asamblate piesele principale ale cutitului, vor urma celelalte secundare, iar din acel moment se va da unda verde saparii pe sub liniile ferate. „Dupa montarea pieselor secundare ale cutitului, acesta va putea fi lansat in tunel pentru a sapa pe sub liniile de cale ferate. Acest cutit este un sistem complex, pentru ca odata ajuns in partea celalata va lasa practic tunelul aproape finalizat si functional. Va mai fi nevoie doar sa se toarne asfaltul si sa se faca legaturile tunelului. Acest sistem pe care il folosim la realizarea pasajului subteran, de impingere ciclica a prefabricatului sub calea ferata, este o tehnologie noua si va fi folosita in premiera pentru tara noastra. Construirea prefabricatului si impingerea lui este o tehnologie italiana, cu eficienta maxima, deoarece in momentul in care presa va trece pe sub sinele de cale ferata si va ajunge in cealalta parte, in oras, in zona Garii, in urma ei va ramine de-a gata facut tunelul si placa pe care se va turna asfaltul. Sub placa pasajului, pe care vor trece masinile, exista un sistem de alunecare special, montat pentru cutit”, a precizat Grigore Ioanid.
Un pasaj ultramodern, de peste opt milioane de euro
Pasajului subteran este finantat prin Programul Operational Regional, pe componenta de infrastructura. El va avea o lungime de circa 300 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata, de la strada Oituz pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. Este compus din trei zone distincte, rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei, va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Cresterea gradului de siguranta a circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%. Licitatia pentru constructia pasajului subteran Oituz – Stefan Guse a fost cistigata de consortiul SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti. In total, durata lucrarilor a fost estimata la 14 luni.
Anonim a zis
Inginerii astia de la firma italiana nu au reusit sa ofere si ei o animatie video pentru aceasta tehnologie, mai ales ca se precizeaza a fi utilizat in premiera in tara.
celsius a zis
cred ca este o premiera si pt. italieni…nu cumva noi suntem un fel de cobai ? si, mai si platim pt. asta ?
laura a zis
Strazile,autostrazile si tunelele care exista in Italia in Romania din pacate nu vor exista nici peste 100 de ani.
italiano vero a zis
celsius, ai temperatura la biluta! te-ai uitat prea mult la otv si ai dat-o in scenarita.
andrei a zis
Sper ca au pregatit si pompe cu care sa scoata apa din tunel la primele ploi … LOL :p
lesbi a zis
lol laura esti lesbi
ovidiu a zis
Sper sa-l termine la timp, nu peste 3 ani cu costuri duble.
dani a zis
sunt isgur ca va fi terminat la timp pasajul !! vad ca nu se perde timpul !!!1 abia astept sa fie deschis la anul !! multa bafta si putere de munca pentru cei care sunt implicatii in constructie !!
geo a zis
Interesant. Sa mai puneti updateuri va rugam.
stan a zis
Am inteles treaba cu pasajul, dar cu soseaua de centura a orasului ce naiba se mai intampla ? Trec tirurile non-stop pe la gemul apartamentului meu si se zguduie blocul din temelii zi si noapte, iar cind deschid geamul intra aer poluat in casa. E o nebunie in orasul asta. Daca primarul Stavarache vede ca nu poate si nu poate sa faca centura din lipsa de bani, sa oblige masinile sa mearga prin Sarata si prin Tamas. E o solutie care sa salveze totusi orasul de poluare.