• zilnic sînt înmatriculate cîte 4 – 5 astfel de autoturisme
Băcăuanii cu oarecare dare de mînă, și nu neapărat numai ei, au început să renunțe în ultima vreme la învechitele Dacii, preferînd să-și cumpere mașini din import. Chiar dacă sînt mai scumpe, acestea au avantajul că au o durată de viață mai mare, caracteristici tehnice mult îmbunătățite, consumă mai puțin și sînt fabricate de firme de prestigiu din Occident. Între cele peste 100.000 de mașini aflate în evidențele Biroului Înmatriculări, ponderea Daciilor a început să scadă, în favoarea mărcilor de tradiții. Polițiștii spun că înmatriculările mașinilor străine aduse în județul Bacău de peste hotare au crescut spectaculos, începînd de anul trecut. Pînă în 2002, abia dacă se întocmeau documente pentru una sau două mașini din import pe săptămînă, în timp ce, în acest an, media zilnică este de 4-5 autoturisme străine înscrise în circulație. Marea lor majoritate sînt aduse de afară, de unde sînt cumpărate ca fiind la mîna a doua, deoarece sînt considerate depășite, deși sînt fabricate în 2000 sau după acest an.
O altă categorie de autoturisme care au invadat piața băcăuană sînt cele achiziționate în sistem leasing. Dintre acestea se detașează clar micuțul Matiz, un autoturism de oraș, de mic litraj, preferatul patronilor. Polițiștii mai spun că numărul mașinilor care circulă prin județ este mult mai mare decît cel al autoturismelor înmatriculate. Secretul este că multe firme din alte județe au puncte de lucru în Bacău și își înscriu mașinile pe numele societăților, aflate în alte localități. Un alt fenomen care tinde să ia amploare este faptul că posesorii de Dacii trecute de prima tinerețe nu-și mai vînd autoturismele care le-au fost credincioase, decît sub formă de piese de schimb, pentru că în tîrgurile de mașini doar puțină lume mai cumpără o Dacie. Asta, deoarece costul pentru a o pune la punct este foarte ridicat și cu acești bani oricine își poate achiziționa o mașină nouă, în leasing, cu rate lunare suportabile. (Florin CRĂCIUN)
Lasă un răspuns