Sute de bacauani s-au inghesuit la sediul Registrului Auto Român, de la aparitia noii legislatii, la inceputul lui iulie, privind inmatricularea masinilor second hand importate. Potrivit conducerii RAR Bacau, zilnic, pe la sediul institutiei se prezinta, in medie, cam 150 de posesori de autovehicule. Cei mai multi vin pentru eliberarea cartii de identitate a vehicului (CIV). „Ne confruntam cu un volum foarte mare de masini aduse de afara. Odata cu intrarea in vigoare a OUG 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, Registrului i-au revenit o serie de sarcini in plus. De exemplu, pina acum nu faceam determinarea noxelor de CO2, la masinile mici. In plus, acum, mai facem si expertiza tehnica pentru determinarea gradului de depreciere a autovehiculelor, ceea ce inainte nu se cerea”, a explicat Dorin Vieriu, seful RAR Bacau. In plus, angajatii RAR mai sint nevoiti sa lucreze si pentru eliberarea certificatelor de agreere a autovehiculului, pentru masinile ale caror caracteristici esentiale au fost modificate. „Daca inainte se faceau programari pentru eliberarea CIV, care duceau cam la doua saptamini, acum, din cauza numarului mare de masini aduse de afara, programarea pentru eliberarea acestui document ajunge cam pina in noiembrie”, spune Vieriu. El mai spune ca toate aceste operatiuni se fac doar cu noua angajati. Or, in perioada verii, cind unii salariati au programare la concedii de odihna, numarul inginerilor specialisti de la RAR se reduce la doar sase, in coditiile unui program prelungit peste cel legal, de opt ore pe zi.
Activitate supraincarcata
Potrivit RAR Bacau, pe zi sint executate peste 150 de prestatii specifice. Cele mai multe sint eliberari ale certificatelor de autenticitate a autovehiculului, necesare cind se face schimbul de proprietate (circa 50-60 pe zi) si eliberari CIV, peste 60, zilnic. In plus, RAR mai elibereaza mentiuni CO2, pentru masinile care au fost inmatriculate si nu aveau pe cartea de identitate trecuta aceasta mentiune, mentiuni modificari CIV, pentru masinile care au suferit modificari la motorizare (cite 5-10 pe zi) etc, precum si certificate internationale pentru masinile de transport care fac curse in afara tarii (in medie, cam zece pe zi) etc. Numai in ultima saptamina, la RAR Bacau au fost 828 de prestatii specifice, plasind judetul pe locul 12 in tara. La o medie de 50 de masini folosite care vin la RAR pentru a fi inmatriculate, rezulta ca, intr-o luna, in judet ajung peste 1.000 de astfel de autovehicule. Cele mai multe masini second hand aduse in judet de bacauani provin din Germania. Pe locul doi, in ceea ce priveste provenienta acestor masini se afla Italia.
Lasă un răspuns