• Poliția și Primăria vor ridica toate mașinile care incomodează degajarea carosabilului de zăpadă • amenda ajunge la o jumătate de milion de lei
Poliția și Primăria municipiului Bacău au declanșat de cîteva zile o adevărată ofensivă împotriva proprietarilor care-și parchează mașinile pe partea carosabilă, îngreunînd astfel acțiunea utilajelor de deszăpezire. „Marți seara, în cadrul unei acțiuni pe care am efectuat-o pe strada Mioriței, am găsit cinci autocamioane care blocau aproape jumătate de carosabil, astfel că plugurile nu au mai reușit să intre. Am reușit să-i identificăm pe proprietari, i-am chemat de acasă, și-au mutat mașinile, apoi i-am amendat contravențional. Pe timpul zilei, polițiștii și salariații Primăriei vor acționa cu efective sporite pentru a bloca toate autovehiculele staționate neregulamentar și pentru a căror deblocare proprietarii vor trebui să achite 500.000 de lei, plus amenda. Autovehiculele abandonate vor fi ridicate și duse în afara orașului”, ne-a declarat inspectorul principal Dorin Roman, adjunctul șefului Biroului Poliției Rutiere Bacău. Ofițerul băcăuan a mai menționat că șoferii camioanelor care parchează aiurea încalcă nu numai legislația rutieră, ci și o hotărîre a Consiliului local Bacău, potrivit căreia este interzisă parcarea camioanelor cu o greutate mai mare de cinci tone pe raza municipiului. Singurele locuri admise sînt în incinta firmelor Casbeton, SUT, Barleta, Agribac, Camera, TAS și Hidroconstrucția, unde în prețul de parcare este inclusă și paza.
Polițiștii băcăuani recomandă conducătorilor auto să evite pe cît posibil, în această perioadă, deplasările prin municipiu, decît în cazuri de strictă necesitate, și echiparea autovehiculelor cu tot ce este necesar pentru acest anotimp: lanțuri antiderapante, lopățică și un săculeț cu material antiderapant. În cazul unei călătorii mai lungi, aceasta va fi pregătită pentru a se preveni întîmpinarea unor neajunsuri pe parcurs. Astfel, se va stabili un itinerariu, la alegerea traseului vor fi evitate zonele cu căderi mari de zăpadă, se va evita conducerea pe timpul noptii, se vor stabili locurile de odihnă și se va alege o viteză de deplsasare mult redusă. Autovehiculul va fi pregătit cu atenție, asigurînd funcționarea cu eficiență a instalației de încălzire și climatizare, dotarea cu anvelope cu profil corespunzător, echiparea cu lanțuri antiderapante.
Conducătorul auto trebuie să aibă o condiție fizică și psihică corespunzătoare, în sensul că acesta să fie odihnit, sănătos și să nu se afle sub influența unor stări psihice care să-l preocupe și să-l sustragă de la atenția ce trebuie s-o manifeste în timpul conducerii.
Oboseala constituie unul dintre cei mai importanti factori de risc cînd se conduce pe timpul nopții. Prin adaptarea vitezei la condițiile de vizibilitate, atmosferice, de drum și de trafic nu trebuie înțeles că în toate cazurile viteza trebuie redusă, pot apărea și situații, adevarat mai rare, cînd sporirea vitezei constituie măsura preventivă de evitare a accidentului. Trebuie avut în vedere că nici circulația nejustificată, cu viteză redusă, nu este recomandată, deoarece îngreunează fluența traficului și uneori pot genera accidente. (Florin CRĂCIUN)
Lasă un răspuns