După ce ani la rând societatea CET SA a înregistrat pierderi considerabile, la sfîrșitul anului 2012, pentru prima oară, firma a reușit să încheie pe plus cu un milion de lei. CET a plecat de la pierderi de 37 milioane de lei.
Ștefan POPA, Ramona IONESCU
Pentru prima oară în istoria sa, societatea CET SA Bacău a încheiat un an pe profit. La ultima ședință a Consiliului Local Bacău, pe ordinea de zi a fost inclus și un proiect de hotărâre ce viza activitatea societății care asigură agentul termic băcăuanilor. Atunci a fost rectificat bugetul de venituri și cheltuieli al CET SA pe anul 2012. Astfel, veniturile totale s-au rectificat prin majorare cu 10.763.521 lei față de bugetul aprobat inițial. Această influență pozitivă a fost datorată veniturilor încasate din subvenții de exploatare, producție vândută sau venituri din exploatare. După ce s-a tras linia cu valoarea cheltuielilor, s-a văzut că în premieră s-a obținut un profit de 1.239. 550 de lei. „Este pentru prima oară în istoria CET când încheie un an pe profit, după ce s-a plecat la drum cu o datorie de 37 milioane de lei. Rigurozitatea financiară și cooperarea cu Ministerul Finanțelor, prin acordarea celor zece milioane de lei – investițiile, precum și o bună gestionare a banului public au dus la acest rezultat pe profit”, a declarat primarul Romeo Stavarache.
Se văd rezultatele investițiilor
Profitul înregistrat la sfârșit de an este reflecția investițiilor făcute pănă acum. Pe baza unei analize făcute de membrii Comitetului Director al societății, prin colaborarea și sprijinul Primăriei Municipiului Bacău au fost identificate și aplicate o serie de măsuri în vederea eficientizării activității de producere, transport și distribuție a energiei electrice și termice a SC CET SA Bacău. „Este vorba despre reducerea cheltuielilor pentru reparația rețelelor de transport și distribuție a energiei termice prin organizarea cu forțe proprii a acestui tip de activitate, reducerea treptată a numărului de salariați, ajustarea la necesarul real de forță de muncă al unității și utilizarea mai eficientă a forței de muncă prin diversificarea activițăților, respectiv inițierea măsurilor de ordin financiar prin încheierea convențiilor individuale de plată și dezvoltarea acestui sistem la peste 35 la sută din consumatorii casnici racordați în prezent la sistemul centralizat”, a spus Elena Cârnu, purtător de cuvânt la CET Bacău. Totodată, a fost crescută treptat calitatea serviciului de furnizare a energiei termice către populație, prin asigurarea parametrilor optimi și reducerea timpilor de întrerupere cauzată de opririle accidentale. Efectul nemijlocit a acestei măsuri a fost reducerea numărului anual de debranșări. Întărirea disciplinei financiare în raporturile cu asociațiile de proprietari, prin acționarea în instanță și executarea datornicilor, a contat de asemenea la evoluția financiară a societății.
lica a zis
Inseamna ca asociatiile care au datorii la CET si-au acgitat datoriile . Felicitari.