Un pachet de cafea Amaroy si o piine au fost taxate, saptamina trecuta, in magazinul „real,- Hypermarket” din Bacau, la pret de pilota, respectiv de cozonac. Diferenta de pret a fost, numai in cazul cafelei, de peste 153 de lei. „Greseala” a fost pusa de conducerea companiei pe seama sistemului de marcare a preturilor prin coduri de bare, dar aceasta s-a intimplat consecutiv in cazul a doi clienti. Unul dintre ei, care a fost si cel mai pagubit, s-a nimerit a fi tocmai un expert contabil, care a si reclamat oficial incidentul.
„Am ramas surprins – ne-a declarat expertul contabil bacauan – cind clienta din fata mea a sesizat ca una dintre cele trei piini luate din raft avea, prin codul de bare, pretul unui cozonac. Problema ei s-a rezolvat imediat, iar eu, cu un cos mai plin de produse, am iesit linistit de la casa. Abia cind sotia m-a intrebat de ce totalul de pe bonul de casa era atit de mare am luat produs cu produs si le-am verificat preturile. Surpriza mare a fost ca in loc de un pachet de cafea Amaroy era trecut, pe bon, pilota, diferenta de pret fiind de 153,35 de lei”. Intors imediat la Casa 12 a magazinului, clientul pagubit a avut o noua surpriza: casierita nu mai era la locul ei. „M-am adresat colegei de la Casa 11, care, culmea, a pretins ca eu la ea platisem marfurile, desi pe bonul meu scria clar la ce casa am fost. Dar, intre timp a aparut si casierita in cauza, motivind ca a fost la toaleta. S-a scuzat si a chemat responsabila care poate storna, din casa, valoarea deja marcata, pentru corectarea greselii. Aceast fel de operatiune se poate vedea si pe bonul marcat inaintea bonului meu”.
Trei coduri de bare pe un produs
Realitatea este ca buclucasul pachet de cafea avea nu mai putin de trei coduri de bare. „Oare nu cumva aceasta este o metoda de a se insusi diferenta dintre pretul produsului prezentat la casa si pretul altui produs, mai scump, care apare pe bon datorita codului de bare scanat? – s-a intrebat pagubitul. Daca un client pleaca de la casa si nu sesizeaza diferenta de pret, casa se inchide cu aceasta situatie, in urma se poate face stornarea, cafeaua se taxeaza normal, la pretul ei, iar diferenta de bani devine libera. Am experienta in domeniu, pentru ca am efectuat expertize contabile in magzine de acest gen”. Daca reclami, insa, incidentul – asa cum a facut si clientul din Bacau – esti pus sa semnezi un fomular in alb. „Eu am refuzat, pentru ca puteam acoperi, poate, si alte matrapazlicuri – ne-a declarat reclamantul. Am semnat numai dupa ce am inscris in formular. Daca asemenea greseli se fac la marcarea produselor, cind este vorba de produse diferite, atunci ce se intimpla cind este vorba de acelasi produs, dar de calitati diferite? Ori nu-i controleaza nimeni, ori este o practica”.
Greseala de sistem
Compania Real a raspuns in termenul de 48 de ore promis clientului pagubit. Ne-a raspuns si noua, tot operativ, dar la fel de lapidar ca si lui. „Ca urmare a solicitarii dvs si in urma sesizarii primite din partea clientului nostru, am luat toate masurile necesare pentru remedierea unei erori de sistem careia nu ii poate fi data niciun fel de alta conotatie. Fiind o greseala de sistem, speram ca nu am creat disconfort clientului nostru, caruia i-am raspuns prompt prin returnarea diferentei nejustificat incasate” – se arata in mailul trimis de Alexandra Vizireanu, Internal Communication Manager la real,- Hypermarket Romania.
Anonim a zis
Intre real si kauflend este o concurenta acerba pentru cota de piata, de aceea folosesc orice mijloc pentru ai pacali pe oameni. Cascati ochii daca vreti sa nu fiti pacaliti, toate produsele sunt mai scumpe pe bon decat pe etichete.
ecaterina a zis
Se practica asta si la Penny. Eu am observat dupa ce-am iesit din magayin ca aveam trecut pe bon, in plus de cumparasem eu, 1,5 kg. rosii. Trebuie sa fim foarte atenti ! Cred ca vom lua un calculator de buzunar cu noi la cumparaturi, iar dupa ce platim stam langa casa si confruntam ce avem in cos cu ce avem trecut pe bon .
Anonimu' a zis
Aveti grija si la marketurile mai mici, mai ales cand achitati cu bacanote mai mari! Nu fiti imprastiati si grabiti (solicitati si bonul). In aceeasi zi, doua vanzatoare de la doua magazine diferite vroiau sa ma tzepuiasca cu sume mai mici sau mai mari. Cand le-am sesizat ca au gresit, au spus: „vai, dar ce imprastiata mai sunt!”.
silvester a zis
Observ ca cei din real fac o practica obisnuita din asemenea situatii neplacute. Spun asta pentru ca si eu am patit-o … in sacosa ai ceva iar pe bon altceva, evident mai scump. De atunci verific de fiecare data bonul cu mare atentie. Si mai au o mare problema: angajatii de la case care nu au nici cel mai elementar bun-simt (nu-ti raspund la „multumesc”, nu te asteapta sa-ti strangi cumparaturile ca si preiau urmatorul client, permit celor care asteapta in spatele tau sa intre efectiv peste tine chiar atunci cand vrei si tu sa platesti cu cardul, samd)… Ce-i drept, daca faci o reclamatie sunt operativi…acuma cine stie daca persoana care suna nu e chiar cea reclamata…
terminatorul a zis
ATENTIE….TEAPA ESTE MARE LA REAL IN LEGATURA CU PRETURILE AFISATE LA RAFT SI ALTA LA CASA DE MARCAT…….TIN MINTE CA ASA FACEA SI METRO MAI DEMULT SI SI A PIERDUT MULTI CLIENTII FACAND ACEST LUCRU ….URMEAZA REALUL…..MERGETI LA KAUFLAND SI VETI VEDEA CA CASIERITELE VA INTREABA DACA TOTOL ESTE OOK.SI DACA SUNTETI MULTUMIT……CEEEA CE IN ALTE MARI MAGAZINE CASIERITELE NU AU ATAT RESPECT FATA DE CUMPARATOR
clientul a zis
casieri la kauflad intreaba daca totul a fost ok este pentru ca sunt obligate…daca nu intreaba li se ia 5% din salariu.(asta e intrebare pentru a prostii clienti cica ei sunt importanti pentru ei :))) )..pentru ca este si clientul test…care supravegheaza asta !!! dr magazinele mici vin si cumparar carne de la kaufland care expira si o vand la ei in magazin !! oricum e mic kaufland si se sta si mult la case,pentru ca nu sunt angajatii , mizerie este in magazin ,si e prea multa aglomeratie !!!
dom"Gicu a zis
Eu nu fac reclama nimanui…
Am fost la Real de 10 ori si de 8 ori am avut aceste probleme !
Concluzia o trageti voi !!!
mircea a zis
eu lucrez ca si lucrator comercial .. la Auchan …. dar sa stiti caci in caz ca pretul produsului de la casa de marcat nu este identic cu pretul de pe raion atunci hypermarketul trebuie sa plateasca diferenta .
stefan a zis
Asta cu preturile poate fi o eroare de sistem,dar atentie,sunt casierite „destepte”care isi fac cumparaturile cu banii vostri va bate voua produse care voi nu le aveti in traista ea are deja lista cu ce-i trebuie si uite asa isi umple sacosa.Din pacate suntem romani si ne furam unul pe celalalt.