iMediu este platforma online care oferă servicii de mediu pentru firmele din județul Bacău. Mai exact, firmele din Bacău pot face registrul de evidență a gestiunii deșeurilor prin intermediul platformei. Începând cu 2011, legea nr. 211/2011 îi obligă pe afaceriști să predea deșeurile unui operator autorizat, să întocmească o evidență și să o raporteze în fiecare an.
Platforma iMediu vine în ajutorul companiilor, simplificând tot acest proces, prin intermediul mediului online. Este mai rapid și preia din responsabilitățile personalului companiilor. Practic, firmelor le este oferită posibilitatea să economisească timp.
O firmă din județul Bacău poate beneficia de serviciile acestei platforme dacă se înregistrează (își creează cont) și dacă alege un abonament lunar. Abonamentele pot fi de bază, de bază plus consultant dedicat, de bază plus consultant dedicat și întocmirea declarațiilor.
Pentru cei care își fac griji de tipurile de deșeurile declarate, platforma iMediu nu ține cont de acest aspect. Așadar, orice firmă, cu orice tip de deșeu, poate apela la serviciile oferite de iMediu.
În ceea ce privește procesul de abonare, iMediu nu este o platform greoaie, oferind acces facil tuturor utilizatorilor. Există doar trei pași, rapizi și simpli:
- Crearea unui cont pe platformă;
- Declarare deșeuri în fiecare lună;
- Emiterea documentelor.
Principalele servicii pe care iMediu le oferă sunt: întocmirea registrelor de evidență a deșeurilor, depunerea declarațiilor la Administrația Fondului pentru Mediu, întocmirea raportărilor, elaborarea chestionarelor statistice și înregistrarea în Sistemul Integrat de Mediu și raportarea către acesta la termenul stabilit. Astfel, prin prisma experienței dobândite de-a lungul timpului și a specialiștilor în acest domeniu, platforma iMediu promite utilizatorilor că nu vor avea parte de amenzi și sancțiuni la controlul de mediu, indiferent de tipul deșeurilor declarate: “Fără amenzi și fără sancțiuni la controlul de mediu, garantăm 100%.” Totul se întâmplă în mediul virtual, prin doar câteva click-uri. Fără pierdere de timp!
După ce clientul și-a creat cont pe platformă și a declarat deșeurile, iMediu va putea desfășura demersurile necesare pentru a întocmi documente de mediu pentru respectarea legislației în vigoare care vor fi prezentate în cazul controalelor, respectiv pentru a ajuta firmele din Argeș să scape de grija acestei responsabilități.
În primul rând, sunt întocmite registrele de evidență a gestiunii deșeurilor, apoi sunt identificate obligațiile de plată la Fondul pentru Mediu. Acestea sunt realizate lunar și depuse în termenele legale.
În al doilea rând, pot exista mai multe servicii pe care platforma le oferă abonaților: întocmirea raportărilor lunare, semestriale sau anuale și transmiterea lor în timp util către APM, ANPM, AFM, DSV.
În ultimul rând, dar la fel de important ca celelalte, sunt elaborate chestionarele statistice în ceea ce privește generarea și gestionarea deșeurilor și raportarea lor către autoritățile competente de protecție a mediului atât pe suport hârtie, cât și online în aplicatia Agenției Naționale pentru Protecția Mediului – denumită SIM (Sistemul Integrat de Mediu).
Un mare avantaj pe care această platformă îl oferă utilizatorilor este posbilitatea descărcării documentelor necesare din contul de client. Astfel, utilizatorii au acces rapid la actele de care au nevoie.
Iată câteva tipuri de afaceri cu care platforma iMediu a interacționat până acum :
- Service-uri auto;
- Tipografii;
- Unități medicale;
- Farmacii;
- Restaurante și fast-food;
- Comerț și distribuție.
Așadar, iMediu este platforma ideală pentru firmele din Bacău care își doresc să scape de grija controlului de mediu și de responsabilitățile care provoacă stres și oboseală.
m.v. a zis
Se vorbeste de deseuri si de gunoaie cu multa nonsalanta. Dar nimeni nu vorbeste despre duhoarea care pluteste in Bacau de cateva zile. Duhoarea de la groapa de gunoi care ne otraveste cu gazele emanate.