Cele mai importante operații de întreținere care se referă la pneuri
sînt: presiunea aerului în camere și starea valvelor. Cauciucurile trebuie să nu fie roase și să aibă amprenta pronunțată. În timp de iarnă, pe drumuri cu zăpadă sau pe teren moale, nisipos, presiunea aerului în camere este bine să fie cu circa 20% mai mare decît cea normală. Pe timp călduros este recomandat ca presiunea din pneuri să fie cu 0,2 – 0,3 atmosfere superioare celor prescrise. La parcarea automobilului, anvelopele trebuie protejate de razele solare, iar dacă automobilul nu se folosește timp de cîteva săptămîni este obligatorie verificarea presiunii din camere.
Schimbarea uleiului este una din operațiile cele mai importante cu
caracter periodic. Calitatea uleiului folosit trebuie respectată cu
strictețe conform instrucțiunilor constructorului. Nivelul uleiului din
baie trebuie controlat dacă nu zilnic, măcar la maximum 500 de
kilometrii parcurși. Schimbarea uleiului trebuie executată la
termenele fixate de constructor. Golirea băii de ulei trebuie
efectuată numai cînd motorul este cald. Unii specialiști recomandă ca la fiecare schimb, umplerea cu ulei proaspăt să se facă după o prealabilă spălare a instalației. Pentru aceasta se folosește jumătate din cantitatea normală și se lasă motorul să funcționeze la relanti circa cinci minute, după care se golește baia și se face umplerea cu cantitatea prescrisă. La schimbarea uleiului se face și schimbarea filtrului de ulei. Cantitatea de ulei necesară cînd se schimbă și filtrul de ulei este ceva mai mare. Schimbarea filtrului se execută de regulă după 15.000-20.000 de km parcurși în condiții normale de utilizare, pe drumuri fără prea mult praf și la fiecare trei schimbări de ulei. Atunci cînd se observă că se produce un consum mare de ulei, mai ales la un motor nu prea uzat, este indicat să se determine mărimea consumului și să se recurgă la schimbarea uleiului și a filtrului de ulei. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns