Scopul lor este protejarea mărcii la nivel comunitar. Conducerea Asociației este deținută de Agricola Bacău.
„Conflictul” pe tema denumirii «Salam de Sibiu», denumire promovată și de Grupul Agricola, din Bacău, s-a stins săptămâna trecută prin înființarea Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS). Aceasta reunește, ca membri fondatori, cei mai importanți producători de Salam de Sibiu din România, Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert, Salsi și Scandia Română. Ei realizează, în momentul de față, peste 90% din producția de Salam de Sibiu în țara noastră. Conducerea APSS este reprezentată prin Carmen Gavrilescu (manager Marketing la Agricola), în calitate de președinte al Asociației, respectiv Sorin Minea (președintele Angst), în calitate de vicepreședinte.
„Scopul Asociației – ne-a declarat Carmen Gavrilescu – este obținerea și menținerea protecției ca Indicație Geografică Protejată – Salam de Sibiu, la nivel comunitar, alături de dezvoltarea durabilă a producției acestui produs, sprijinirea și creșterea puterii economice a producătorilor acestui sortiment, atât în plan național, cât și internațional. În acest sens, de patru luni se lucrează la elaborarea Caietului de Sarcini și a întregii documentații pentru demararea respectivei proceduri. Asociația este asistată, în acest demers, de două case de avocatură cu background în domeniu. Noi, cei cinci producători relevanți, lucrăm excelent într-o echipă multidisciplinară, în care au fost cooptați juriștii noștri, tehnologii fabricilor, managerii de calitate, marketerii, organismele de ceritificare și nu numai. Au fost accesate nenumărate surse care atestă prezența produsului, între care arhivele din perioada interbelică și până în prezent, arhivele producătorilor, date ale ministerelor, date de presă”.
Asocierea în noua organizație se poate face printr-o cerere adresată Asociației și prin parcurgerea ulterioară a procedurii de asociere conform legislației în vigoare.
„Înființarea Asociației – a apreciat Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola – este o dovadă că producătorii relevanți ai acestui sortiment prețios, de mare notorietate, alături cei care dețin marca «Sibiu» au găsit cea mai bună soluție de a stinge ceea ce era perceput drept «o luptă» în jurul produsului ca atare. APSS este o construcție susținută de președinții celor cinci companii, care sprijină efortul ca pe masa consumatorilor din România și nu numai întotdeauna să ajungă produsul Salam de Sibiu de cea mai bună calitate.”
Pentru a evita confuziile care s-au instalat de-a lungul timpului și pentru acuratețe trebuie arătat că Scandia Română este deținătorul mărcii «Salam de Sibiu» și al unei vaste familli de mărci construite în jurul acesteia încă din 1968. Pe de altă parte, mai mulți producători locali, dintre care unii fabrică de foarte mulți ani Salamul de Sibiu, respectiv Agricola Internațional Bacău, Salsi Sinaia, Principal Company Salonta, Aldis, H&E Reinert, Spar Groupe și Medeus&CO Prodimpex au înregistrat, în septembrie 2008, la OSIM, potrivit legislației în vigoare, denumirea „Salam de Sibiu” ca indicație geografică protejată, în ideea de a crea o protecție în jurul acestui produs de prețios pentru tezaurul românesc.
Lasă un răspuns