Florentin RADU
La sfârșitul lunii noiembrie, la Liceul Tehnologic „Jacques M. Elias” din Sascut a fost finalizat un ambițios proiect, denumit „Școală după școală: Familia e departe, școala e aproape!”. Realizată cu sprijinul Fundației Centrul Educația 2000, în cadrul proiectului „Parteneriat pentru educație! Granturi pentru școli în dificultate!”, întreaga acțiune a fost finanțată de Fundația Soros România prin programul Fondul de Urgență, pentru care s-a alocat un grant în valoare de 15.000 lei. Prin acest proiect s-a urmărit, în principal, îmbunătățirea accesului elevilor din mediile sociale defavorizate la un învățământ de calitate.
Astfel, au fost implementate o serie de proiecte de scurtă durată la nivelul școlilor unde elevii își desfășoară activitatea. Obiectivele specifice au fost întărirea capacității școlilor și a cadrelor didactice de a-și identifica și împlini nevoile de dezvoltare pentru a promova proiecte adresate comunității, în vederea depășirii decalajelor sociale, culturale sau economice, precum și întărirea capacității cadrelor didactice de a răspunde provocărilor socio-economice și cerințelor de formare profesională. Totodată, s-a urmărit stimularea implicării profesorilor în proiecte de dezvoltare profesională individuale sau de grup, care să consolideze capacitatea profesorilor de a se focaliza pentru atingerea obiectivelor relevante. În acest context, 45 de elevi de la Liceul Tehnologic „Jacques M. Elias” Sascut, provenind din medii defavorizate, au beneficiat de programe de remediere și programe de aprofundare, în funcție de necesități. Au beneficiat de aceste servicii 25 de elevi care provin din familii cu părinți șomeri, cinci elevi cu unul sau ambii părinți plecați la muncă în străinătate, zece elevi provenind din familii monoparentale, un elev aparținând minorităților naționale și cinci elevi din familii asistate social. În plus, elevii, împreună cu cei patru profesori din echipa de proiect, dar și cu alte cadre didactice care au dorit să se implice în derularea parteneriatului, au participat la diferite activități tematice.
„Au fost făcute vizite la instituții și la agenți economici din Sascut (SC EuroRin SRL, SC Dragoliv SRL) și din municipiul Bacău (ISU Bacău, SC World Machinery Works SA). Au fost organizate ateliere de lucru, unde elevii au deprins tehnica modelării hârtiei, confecționând felicitări, decorațiuni, suporturi de lumânări. Ulterior, aceste obiecte au fost valorificate, asigurând astfel continuitatea activităților și după terminarea finanțării”, a arătat prof. Mihaela Goriță, coordonatoarea proiectui. Totodată, s-au făcut întâlniri individuale și de grup cu psihologul școlar, întâlniri lunare cu elevi de succes din școală, activități de ecologizare a spațiilor verzi din incinta școlii și din comună, s-au organizat excursie-premiu pentru rezultatele bune, participarea activă și progresul realizat de către elevii din grupul țintă. De Ziua orientării pentru toți, s-a dat posibilitatea elevilor de a-și petrece timpul liber într-un mod constructiv și benefic pentru ei. În concluzie, elevii din grupul țintă au înregistrat progrese vizibile atât la învățătură, cât și la disciplină, au învățat să lucreze în echipă, să se ajute și să lupte împreună pentru atingerea unui obiectiv comun, și, cel mai important, și-au dezvoltat încrederea în forțele proprii și în abilitatea lor de a lua decizii.
Lasă un răspuns