Seria de controale efectuate in ultimele saptamini de inspectorii scolari bacauani in scoli din judet a scos in evidenta o realitate deja cunoscuta: lipsa unei egalitati de sanse intre elevii din rural si cei din urban. O parte din vina, au descoperit inspectorii scolari, o poarta si cadrele didactice, care nu promoveaza suficient copiii cu capacitati deosebite de invatare. „Am remarcat in scoli din rural o slaba mediatizare a rezultatelor bune ale elevilor, profesorii nu-i sustin, ca sa nu-i piarda, daca acestia decid sa plece la oras. Activitatea scolilor nu este intotdeauna centrata pe elev. Ne-am dori o mai buna implicare a cadrelor didactice pentru cresterea calitatii educatiei. Am inregistrat lipsa resurselor materiale, a bazei didactice, dar si cazuri in care, desi dispun de resurse, nu le folosesc in favoarea elevului. Sint multe scoli care au primit calculatoare pentru laboratoare AEL, pe care nu le utilizeaza; fie le tin in cutii, fie au amenajat centrul dar sta incuiat. O situatie similara este si cu laboratoarele de chimie si biologie. Au resurele materiale necesare, dar laboratoarele nu-s bine organizate”, a declarat inspectorul scolar Isabela Adam, purtatoare de cuvint a Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Bacau. Reprezentantii ISJ spun ca scolile din mediul rural sufera si de lipsa profesorilor psihopedagogi. „Am intilnit in teren elevi cu cerinte educationale speciale care ar necesita consiliere. Parintii, mai ales cei din rural, cu greu recunosc problemele pe care le au copiii. Profesorii psihopedagogici lipsesc din aceste scoli pentru ca in primul rind ar trebui sa fie o institutie cu personalitate juridica, apoi pentru ca sint putine persoane specializate in sensul asta. O sa luam legatura cu Centrul Judetean de Asistenta Psihopedagogica din Bacau sa vedem cum rezolvam”, a mai spus purtatorul de cuvint Isabela Adam. In urma acestor controale, inspectorii scolari bacauani au intocmit un set de remedii pentru rezolvarea situatiilor descoperite in teren. Printre acestea se numara recomandari pentru dezvoltarea competentelor profesorilor si elevilor de a lucra in echipa sau implicarea familiilor in luarea deciziilor educative de la nivelul scolii. (Laura HUIBAN)
Lasă un răspuns