• parterul clădirii a fost separat de primul etaj, unde se află șefii instituției, printr-un sistem electronic, de care pot trece doar persoanele care au cartele magnetice • asigurații care vor să ia legătura cu reprezentanții Casei de Asigurări nu-și mai pot spune păsurile decît în audiențe
De săptămîna aceasta, la ușa conducătorilor și șefilor de servicii din Casa Asigurărilor de Sănătate nu mai poate ajunge oricine. Parterul clădirii a fost delimitat de primul etaj, acolo unde se află birourile șefilor și ale celor care se ocupă de contractări cu furnizorii de servicii medicale, printr-un sistem electronic de protecție, peste care pot trece doar cei care au cartele magnetice. Nici pînă acum nu ajungea oricine la birourile de conducere, pentru că la parter se află, înainte de toate, agentul de pază, și biroul de relații cu publicul. Pînă acum, în holul de jos, erau îndrumați toți cei veniți la Casă. Dacă însă cineva vroia să vorbească cu vreun angajat aflat la etaj, putea trece cu îngăduința gardianului.
De luni, însă, lucrurile stau cu totul altfel. Sistemul de limitare a accesului pune stavilă oricărei persoane străine. Asiguratul care vine la Casă cu o rețetă de gratuite sau compensate neonorată poate merge direct la Relații cu Publicul. Nu la fel de simple sînt lucrurile în cazul medicilor și farmaciștilor care primesc fonduri de la asigurările de sănătate. Aceștia au acum doar două variante: să respecte un program dinainte stabilit, sau, în caz de urgență, să-și anunțe venirea telefonic și să pîndească momentul în care vreun salariat al Casei, care are cartelă, se află prin apropiere.
Reprezentanții CAS motivează că au introdus cartelele magnetice ca să-i discplineze pe bolnavi, medici și farmaciști, care zilnic, dar nu de bunăvoie, trebuie să ia calea instituției create acum patru ani să revoluționeze sistemul sanitar. „Cartelele magnetice nu au fost introduse pentru obstrucționarea publicului sau a furnizorilor de servicii medicale. Ideea a fost doar de limitare a acelora care își făcuseră un obicei din a pierde vremea prin birourile în care trebuie să se lucreze, nu să se dea informații. Numai dacă ținem cont că în județ există 300 de medici de familie îți poți da seama care era aglomerația din aceste birouri atunci cînd fiecare dintre ei avea o nelămurire. Birourile care au legătură directă cu publicul se află la parter, zonă în care accesul este liber”, ne-a declarat Oana Chelaru, președinte al CAS.
Șefa instituției în care liniștea angajaților este bine păzită prin sisteme electronice spune că, odată cu blocarea accesului liber pentru persoanele străine, asigurații și personalul medical au cîștigat mai mult timp acordat audiențelor. „Începînd de săptămîna aceasta, toate zilele din săptămînă sînt acoperite de program de audiențe. Directorul economic, directorul de contractări, medicul șef și președintele Casei au program de audiențe în cîte o zi a săptămînii. Pînă acum, doar miercurea era zi de audiențe, pe care le acorda directorul general”, a continuat președinta CAS.
Rămîne de văzut dacă „disciplinarea” asiguraților, a medicilor și a farmaciștilor va avea rezultate, pe măsura programelor mult mai încărcate de audiențe ale șefilor Casei de Asigurări. Dacă rezultatele vor fi benefice, promitem să fim primii care le vom prezenta. Numai că și biroul purtătorului de cuvînt al CAS, persoană desemnată să răspundă întrebărilor ziariștilor, se află tot la etajul baricadat prin sistemul electronic, iar demersul jurnalistic va fi întîrziat de telefoane și timp piedut la uși blocate. (Cezara DUȚĂ)
Lasă un răspuns