Platformele de socializare Facebook si Twitter au determinat crearea unei generatii de tineri obsedati de propria persoana, care simt nevoia permanenta si infantila de apreciere din partea celorlalti, potrivit unui cercetator.
Criza de identitate este rezultatul expunerii repetate a utilizatorilor la retelele de socializare.
Baroness Greenfield, profesor de Farmacologie la Universitatea Oxford, crede ca prieteniile pe Internet, la fel ca jocurile pe calculator ar putea dauna creierului. Acest lucru ar putea conduce la un nivel scazut de concentrare, o nevoie de satisfactie imediata si poate afecta aptitudinile non-verbale, cum ar fi mentinerea contactului vizual in timpul unei conversatii.
„Ceea ce ma ingrijoreaza este banalitatea multor mesaje postate pe Twiter. De ce ar fi cineva interesat de ce a mancat o alta persoana la micul dejun? Imi aminteste de un copil spunandu-i mamei sale: Uite am facut asta!” afirma Baroness Greenfield.
Comportamentul utilizatorilor de retele de socializare este similar cu cel al unor persoane care se afla intr-o criza de identitate, spune specialistul. Dupa parerea sa, unii utilizatori ai Facebook simt nevoia sa devina mini celebritati, ce sunt privite si admirate zilnic de alte persoane.
Aceste persoane fac lucruri „demne de Facebook” pentru ca singurul mod prin care se pot defini este acela de a fi cunoscuti de alti oameni.
„Este aproape ca si cum am trai intr-o lume ireala, in care ceea ce conteaza este ce cred altii. Ganditi-va ce implicatii sunt pentru societate, daca oamenii isi fac mai multe griji despre parerea celorlalti decat despre propriile pareri legate de sine”, a mai spus specialistul. AMOS NEWS
Lasă un răspuns