– piata muncii bacauane este tot mai ocupata de persoane care gasesc in meseria de „client misterios” o provocare – in prezent, in Bacau, circa 150 de persoane iau bani pretinzindu-se clienti in banci sau supermaketuri, ei fiind de fapt „spioni” ai activitatii desfasurate de angajatii acestora
Este imposibil ca persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, dar nu numai sa nu fi intilnit macar o data pe internet sau in ziare anunturi de genul „cautam clienti misteriosi, cumparatori sub acoperire, clienti falsi sau mystery shopper, secret shopper etc”.
In ciuda aparentelor, in spatele unor astfel de anunturi nu se ascunde nimic ilegal. Este vorba doar despre anunturi de angajare venite din partea firmelor de „mystery shopping”, o practica la care apeleaza unii agenti economici tocmai pentru a creste calitatea serviciilor oferite clientilor lor. In Romania in general si in Bacau in particular, profesia de „client misterios” prinde tot mai mult.
Doar o astfel de firma are la nivel national deja circa 3.500 de evaluatori, din care 150 activeaza in zona Bacaului, in special in banci si supermarketuri. Din punct de vedere financiar, meseria de „client misterios” este atractiva in sensul sporirii veniturilor deja obtinute dintr-un loc stabil de munca, ofertele pentru realizarea de vizite de „mystery shopping” fiind cuprinse intre 15 si 50 lei.
Ce face un „client misterios”?
Concret, clientul misterios efectueaza vizite in diverse firme jucind rolul unui client obsnuit, interesat de achizitia de produse sau servicii.
In fapt, el evalueaza angajatii si aspectul magazinului, in baza unui scenariu prestabilit, studiul ajungind ulterior la agentul economic. Acesta, in functiile de observatiile clientului misterios, poate identifica mai usor minusurile din servire din firma si poate decide ce masuri trebuie luate, ca e vorba despre o perfectionare in rindul angajatilor, o mai buna organizare a produselor in magazin sau de o schimbare a etichetelor cu preturi pentru o mai buna vizibilitate etc.
Cine poate fi client misterios? Oricine, spun firmele cu specific, daca are spirit de observatie dezvoltat, daca are o memorie buna, capacitatea de a respecta termenle limita, acces permanent la internat si cunostinte minime de utilizare a calculatorului.
Cine are nevoie de „clienti misteriosi”?
In cadrul unui proiect obisnuit, implicarea clientilor misteriosi este de aproximativ trei ore, aici intrind partea de pregatire a vizitei, studierea cu atentie a materialelor de pregatire, realizarea vizitei propriu-zise, completarea si transmiterea raportului catre firma de „mystery shopping”, se explica pe site-ul unei firme de profil din tara.
La „mystery shopping” apeleaza in special lanturile de supermarketuri, mall-urile, bancile, firmele de inchiriat masini, lanturile hoteliere etc. scopul acestora fiind imbunatatirea serviicilor oferite clientilor lor.
Ana a zis
Wow! Cat interes! Pacat ca nu se aplica pe litoral, in tabere si in toate statiunile! Sa se contabilizeze serviciile proaste si intoxicatiile alimentare!