La SC Aerostar SA Bacău (est), firmă profilată pe fabricarea de avioane de antrenament şi şcoală, componente de aviaţie şi mentenanţa aparatelor de zbor de mare capacitate a început derularea unui important proiect de investiţii menit a crea o nouă capacitate de fabricaţie în scopul diversificării producţiei şi creşterii exportului, a declarat pentru AGERPRES Grigore Filip, preşedinte – director general al firmei din Bacău.
Proiectul face parte din Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice, fiind cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), în baza unui contract încheiat cu Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Programul Operaţional Sectorial.
Valoarea sa totală este de 21.976.768 lei, din care 8.692.728 lei, asistenţă financiară nerambursabilă, 7,5 milioane lei de la FEDR şi 1,2 milioane lei de la Bugetul de stat.
‘În conceperea acestui proiect am plecat de la faptul că aderarea la Uniunea Europeană presupune noi provocări pentru Aerostar, impuse de cerinţele Pieţei Unice, dar în acelaşi timp, creează noi oportunităţi de dezvoltare prin accesul firmei la asistenţă financiară nerambursabilă din Fonduri Structurale’, a explicat Grigore Filip.
Obiectivul general al proiectului este ‘creşterea productivităţii SC Aerostar prin extinderea şi diversificarea producţiei, urmărind creşterea cifrei de afaceri, a volumului exportului, a productivităţii muncii, în condiţiile creării unor noi locuri de muncă’.
Proiectul, ce are ca durată de implementare 24 de luni, mai are ca ţintă şi îmbogăţirea portofoliului de clienţi prin accesare de noi pieţe, cu efecte benefice pentru cifra de afaceri şi profitul firmei băcăuane.
În prezent, Aerostar mai derulează şi un program de cercetare, care beneficiază de finanţare din fonduri europene, în domeniul reducerii nivelului de zgomot la motoare turboreactoare.
Timp de mai bine de 30 de ani, compania Aerostar Bacău s-a făcut cunoscută prin montajul şi, apoi, fabricarea completă, în mai multe variante, a avioanelor uşoare şi de antrenament YAK- 52, din care s-au livrat până acum, înregistrându-se un adevărat record în domeniu, mai bine de 1.800 de bucăţi, iar în anii 1990, prin modernizarea avionului de vânătoare MIG 21, transformat într-un modern aparat de zbor Lancer, având compatibilitate NATO. În ultimii ani, Aerostar şi-a dezvoltat poziţia de producător pentru aviaţia civilă, devenind furnizor de componente, aerostructuri şi ansambluri pentru industria de aviaţie globală.
În acelaşi timp, societatea industrială din Bacău s-a dezvoltat şi ca o bază cunoscută de întreţinere pentru avioane civile de mari dimensiuni.
În anii 2009, 2010 şi 2011 exportul a reprezentat peste 61% din totalul vânzărilor realizate de Aerostar.AGERPRES
Lasă un răspuns