Sistemul de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute la Registrul Comertului va fi modificat, cu tarife fixe pentru fiecare serviciu. Acum, fiecare tip de serviciu este achitat separat.
Pentru inregistrarea in Registru (inclusiv autorizarea de constituire, inmatricularea, autorizarea de functionare prin declaratie pe proprie raspundere), tariful unic va fi de 250 de lei. In cazul inregistrarii unei persoane fizice autorizate, unei intreprinderi individuale ori familiale se vor incasa 90 de lei.
Pentru cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru) taxa va fi de 45 de lei, iar pentru mentiunile complexe firmele vor plati 220 de lei. Tariful cererii de copii certificate va fi 4 plus 0,2 lei/pagina certificata.
Va fi o taxa de 8 lei/firma pentru informatiile de baza despre o firma (numarul de ordine in Registrul Comertului, forma juridica, sediul social, administratori, actionari etc.), iar pentru informatii extinse (situatii financiare) taxa va fi de 24 de lei/firma.
Raportul istoric despre o firma va costa 250 de lei. Pentru informatiile solicitate in cazul a 101 – 1.000 de firme, se va aplica o reducere de 30%, iar pentru 1.001 – 10.000 de firme de 60%. La peste 10.000 de firme, reducerea este de 80%. (Petru DONE)
Lasă un răspuns