– contractul de lucrări pentru proiectul „Modernizare Calea Moinești” a fost semnat de Primăria Bacău și asociația de firme conduse de Conextrust SA Bacău – valoarea contractului este 24 de milioane de lei fără TVA, iar durata de execuție este de zece luni u proiectul presupune refacerea de la 0 a pasajului suprateran Mărgineni în patru benzi, refacerea podului peste Trebeș tot în patru benzi, modernizarea Căii Moinești și a intersecției străzilor Mioriței – Calea Moinești – Energiei – acesta este cel de-al treilea proiect de anvergură în infrastructura din Bacău, după podul Șerbănești și pasajul subteran
Ștefan POPA
Contractul pentru începerea lucrărilor în amplul proiect de modernizare a Căii Moinești a fost semnat recent, la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov”, de viceprimarul Dragoș Luchian din partea Primăriei Bacău și Adrian Dospinescu, din partea asociației de firme care a câștigat licitația, condusă de SC Conextrust SA Bacău. Printre lucrări se numără refacerea de la 0 a pasajului rutier Mărgineni, în patru benzi, a podului de peste Trebeș, care a cauzat inundațiile din Cartierul CFR și a intersecției străzilor Mioriței – Calea Moinești – Energiei.
Contractul de finanțare a proiectului „Modernizare Calea Moinești”, finanțat de Uniunea Europeană prin POR 2007-2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli de creștere”, Domeniul major de intervenție 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul „Poli de dezvoltare urbană” are o valoare totală de 38.970.476,35 de lei, din care 29.677.734,69 de lei reprezintă finanțare nerambursabilă, iar 7.149.834,11 lei TVA-ul aferent cheltuielilor eligibile. Contractul de lucrări a fost încheiat, în urma licitației, cu asociația SC Conextrust SA, Bacău – SC Construcții Feroviare Drumuri și Poduri SRL, sat Cotu Ciorii, comuna C.A. Rosetti, județul Buzău – SC Amici SA Bacău – SC Servrut Construct SRL, comuna Răcăciuni, județul Bacău. Valoarea contractului de lucrări se ridică la 24.092.387,11 lei fără TVA, iar durata de execuție a lucrărilor este de zece luni de la emiterea ordinului de începere și predarea amplasamentului de către beneficiar. Realizarea acestui proiect va duce la creșterea calității vieții și crearea de noi locuri de muncă, iar prin reabilitarea infrastructurii rutiere urbane se va fluidiza traficul urban și de tranzit, vor fi reduse timpul de transport și totodată costurile cu carburanții auto, va scădea poluarea fonică și atmosferică și va crește siguranța rutieră.
Cum se va circula în timpul lucrărilor
În perioada lucrărilor, Primăria Bacău împreună cu reprezentanții Poliției Rutiere vor căuta soluțiile de trafic în zonă, astfel încât acesta să nu fie afectat grav. “Având în vedere tehnologia de execuție a lucrărilor adoptate de constructor, pentru a perturba cât mai puțin timp traficul din zona proiectului, vom avea consultări cu Serviciul Poliției Rutiere pentru a identifica cele mai bune soluții de deviere a traficului. În acest sens sunt vizate străzile din vecinătatea Căii Moinești: Arcadie Șeptilici, Abatorului, Gheorghe Donici, Constanței, Vasile Pârvan, General Ștefan Gușe și Gării, precum și utilizarea pasajului rutier subteran”, a declarat Ciprian Piștea, manager de proiect.
Al treilea proiect ca anvergură în infrastrucrura rutieră din Bacău
Acesta este cel de-al treilea proiect în infrastructura rutieră, din punct de vedere al complexității din municipiul Bacău, după podul Șerbănești și pasajul subteran. “Este o lucrare de anvergură, frumoasă, provocatoare pentru noi. Acum se face o analiză a proiectului tehnic și se stabilesc locațiile organizării de șantier. Am început achiziționarea materialelor necesare, care vor costa, am estimat noi, circa 15 milioane de lei cu TVA și până de sărbători pregătim tot ceea ce înseamnă șantier, astfel ca în momentul în care primim ordinul de începere a lucrărilor să finalizăm execuția în termenii contractuali. Un punct sensibil al lucrării va fi cel la pasajul suprateran din zona căii ferate, unde va trebui să ne corelăm cu programul CFR. Pasajul suprateran se va înălța cu 1,5 metri față de cum este acum, iar la rampe cu un metru”, a declarat Adrian Dospinescu, director general adjunct la SC Conextrust SA Bacău. Liderul asociației, Conextrust, împreună cu SC Construcții Feroviare se vor ocupa de execuția drumului și pasajului suprateran, societatea Amici de utilități și instalații, inclusiv iluminatul public, iar Servrut de asfaltare.
Pasajul suprateran Mărgineni va fi reconstruit
Pasajul suprateran Mărgineni a fost proiectat și construit, la timpul său, cu o singură bandă de circulație pe sens, un mare dezavantaj pentru traficul mult mai intens din zilele noastre. Accesul la pasaj, obstrucționat de trecerea de la patru benzi de pe Calea Moinești la două benzi pe pasarelă, conduce la creșterea timpului de traversare, fapt ce provoacă aglomerări și staționari ale autovehiculelor pe pasaj. Lucrările presupun, pe lângă modernizare, lărgirea sa de la două la patru benzi de circulație, în vederea fluidizării traficului rutier în zonă, realizarea de piste pentru bicicliști, câte una pentru fiecare sens de circulație, și asigurarea iluminatului pentru patru benzi de circulație.
Podul de peste Trebeș va fi complet refăcut
Podul de peste pârâul Trebeș se află într-o stare avansată de degradare, atât din cauze naturale, cât și din cauza faptului că pe acest pod a fost montată rețeaua tehnico-edilitară din zonă: apă, gaz, telefonie, cabluri electrice și canalizare. Acest pod a cauzat în trecut inundații, când apa Trebeșului și-a mărit brusc debitul din cauza ploilor, iar locuitorii Cartierului CFR au fost inundați. Lucrările de aici presupun lărgirea podului de la trei benzi de circulație la patru, reabilitarea structurii de rezistență, amenajarea de piste pentru bicicliști și reabilitarea trotuarelor.
Patru benzi de circulație pe Calea Moinești
Din cauza traficului mare de pe Calea Moinești, aceasta a fost proiectată cu o lățime de 12 metri, cu două benzi de circulație pe sens. Traficul rutier după 1989 a ajuns la valori impresionante, ceea ce a dus la necesitatea unor lucrări de supralărgire a Căii Moinești, executate între anii 2002 – 2003, de la doua benzi la patru benzi între pasajul Mărgineni și podul Trebeș. Lucrările de aici presupun, pe lângă modernizarea străzii, introducerea de piste pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor și a iluminatului public.
Sens giratoriu la intersecția Mioriței – Calea Moinești – Energiei
Odată cu extinderea pasarelei Mărgineni la patru benzi, pentru o bună integrare în rețeaua de străzi a municipiului Bacău este propusă o nouă amenajare a intersecției Mioriței – Calea Moinești -Energiei. Aceasta constă în îmbunătățirea condițiilor de circulație și a capacității de circulație printr-o intersecție a cărei geometrie să includă insule de dirijare a traficului și un sens giratoriu.
gigi barbugiu a zis
nu este specificat cand anume incepe lucrarea. daca se inchide pasarela in totalitate , se va bloca toata zona pasaj oituz – trecere cale ferata dedeman. poate se lucreaza pe jumatate de cale , mai dificil pentru constructor , mai usor pentru restul.