Valoarea totală a proiectului care va schimba radical aspectul și utilitatea străzii Ștefan cel Mare se ridică la 13.655.801 de lei. Unele lucrări cum ar fi montarea de mobilier stradal ce nu pot fi decontate de la UE vor fi acoperite din bugetul local.
Ștefan POPA
Proiectul de modernizare al bulevardului Ștefan cel Mare va fi depus astăzi în vederea obținerii finanțării. În ședința extraordinară de vineri, 18 ianuarie, a Consiliului Local Bacău a fost aprobată ultima etapă de întocmire a proiectului. Luni urmează ca proiectul „Reabilitare infrastructură urbană strada Ștefan cel Mare, municipiul Bacău” să fie depus la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Nord – Est pentru finanțare din fondurile europene. În total vor fi modernizați 1,3 kilometri din infrastructura urbană, iar valoare lucrărilor se ridică la 13.655.801 de lei. „Aceasta este ultima ședință în care se aprobă proiectul la nivel de documentație. Luni urmează să îl depunem pentru finanțare europeană. Proiectul este un real succes pentru că acești bani sunt peste ceea ce ne-a oferit Uniunea Europenă până acum. Am trecut în acest proiect totate cheltuielile eligibile ce se poate deconta de la Uniune. Modificări ulterioare cum ar fi montarea de mobilier stradal și alte aspecte, ce nu pot fi decontate, urmează să fie realizate odată cu lucrările la proiect cu finanțare de la bugetul Consiliului Local”, a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacău.
Odată cu această etapă aleșii locali băcăuani au aprobat și măsurătorile topografice actualizate ale străzii Ștefan cel Mare. Strada este o arteră importantă de circulație a municipiului care face legătura între centrul orașului și ieșirea spre Piatra Neamț. Datorită trecerii timpului infrastructura zonei s-a degradat și nu mai face față nevoilor din zilele noastre. Sistemul rutier este rigid dalele s-au tasat, prezintă plombări, fisuri și gropi, trotuare și borduri vechi rupte sau crăpate. În cadrul lucrărilor carosabilul va fi ranforsat cu două straturi asfaltice pe un strat de bază ce va fi creat prin reciclarea cu bitum spumant a sistemului rutier existent, intersecțiiile cu străzile Mioriței și Vadu Bistriței, unde traficul persoanelor se desfășoară anevoios, axul străzii va fi ușor deviat spre stânga, iar trotuarele pe toată lungimea străzii, 15.400 de metri pătrați, vor fi refăcute cu pavele. Conductele de apă care alimenteaza utilizatorii din zonă vor fi în locuite cu unele noi cu capacități mai mari astfel încât să corespundă necesităților iar unde există teren vor fi amenajate parcări ecologice.
Lasă un răspuns