Transportul de calatori in Onesti se va face la un nivel calitativ mult mai scazut, dupa ce municipalitatea a coborit stacheta in privinta conditiilor tehnice minimale pe care trebuie sa le indeplineasca transportatorii interesati de concesionarea principalelor trasee din oras. Astfel, pentru participarea la licitatie, firmele nu mai sint obligate sa detina sase autobuze, ci numai patru, iar intervalul de succedare a curselor nu mai este de 20 de minute, ci de 30 de minute. Alte modificari, in sens permisiv, s-au facut in privinta unor cerinte tehnice pentru autobuze, cum ar fi latimea usilor, inaltimea podelei, existenta sistemului de incalzire etc. Reprezentantii executivului local au sustinut ca scaderea standardului de calitate s-a datorat faptului ca nici una dintre firmele care au participat la licitatiile de anul trecut nu a reusit sa treaca pragul de eligibilitate, iar traseele principale, bulevardele Republicii si Oituz, au ramas descoperite.
Noile conditii au fost incluse intr-un studiu de oportunitate, un caiet de sarcini si regulamentele aferente, iar intreaga documentatie a fost aprobata la sedinta de joi a Consiliului Local Onesti. Urmeaza sa fie organizata o noua licitatie, iar daca nu se va desemna nici un cistigator, atunci se va face o a doua licitatie, dupa care se trece la negocierea directa. Unii alesi locali au fost de parere ca din comisia de negociere trebuie sa faca parte si unul sau doi reprezentanti ai legislativului onestean, insa propunerea nu a fost acceptata de majoritatea consilierilor. Reprezentantii PNL au considerat ca exista probleme mai importante decit componenta comisiei de negociere. „Ar trebui ca nici o firma sa nu fie favorizata, dar caietul de sarcini si alte documente se fac in asa fel incit se stiu cistigatorii”, a spus liberalul Gelu Nicolcea. „Important este si faptul ca, de obicei, firmele care cistiga licitatiile nu mai respecta, dupa aceea, contractul pe care l-au incheiat”, a spus si consilierul liberal Mircea Cetean.
Lasă un răspuns