Opt camere video cu microfoane vegheaza, de citeva zile, modul de desfasurare a activitatii la Unitatea de Primiri Urgente (UPU) din cadrul Spitalului Judetean de Urgenta (SJU) Bacau. Camerele au fost amplasate pe holurile de acces in unitate, astfel incit, sustin medicii, sa se poata vedea inainte de a intra efectiv in contact cu pacientul, in ce stare se afla acesta. „Toate UPU-rile din tara sint dotate cu camere video si mi se pare normal sa fie asa. Este bine in primul rind pentru noi, pentru ca putem urmari inca din primele clipe starea in care se afla pacientii, putind face imediat trierea lor”, ne-a declarat dr. Liliana Petrescu, purtatorul de cuvint al UPU Bacau. De altfel, si modul de selectare a pacientilor la intrarea in UPU s-a modificat. La finele saptaminii trecute, ministrul Sanatatii, dr. Ion Bazac, a aprobat Protocolul National de Triaj al Pacientilor din Structurile pentru Primirea Urgentelor, document prin care se stabileste prioritatea consultarii bolnavilor. Astfel, daca pina acum pacientii erau tratati in functie de „urgent” – „non-urgent”, de acum inainte ei vor fi clasificati pe mai multe categorii, aplicindu-se coduri de culoare in functie de gravitate. „Codul rosu” va reveni pacientilor aflati in situatie de gravitate maxima si impune consultarea imediata a acestora. „Codul galben” prevede ca pacientul sa fie consultat in maximum zece minute, „codul verde” in maxinum 30 de minute, cel „albastru” in cel mult 60 de minute, iar „codul alb” in maximum doua ore. Potrivit aceluiasi protocol, dupa consultarea pacientului de catre primul medic, cazul este investigat, tratat si consultat, la nevoie, si de alti specialisti din spital, in vederea luarii deciziei de internare, externare sau transfer. „Fiind vorba despre un act normativ, nu putem decit sa ne conformam. Practic, procedurile de interventie asupra pacientului ramin aceleasi, nu putem spune, deci, ca documentul aduce neaparat ceva nou, cu exceptia aplicarii simbolice a codurilor de culoare pentru bolnavi. Noi oricum interveneam dupa principiul prioritatii, clasificind cazurile in urgente sau non-urgente”, a spus dr. Liliana Petrescu.
Anonim a zis
zero
urgente? a zis
Stimati doctori si manageri de spitale:
cum puteti rezolva o urgenta in 2 ore cind simplul termen de „urgenta” inseamna un (posibil) pericol iminent! Aveti o lista/grila cu boli asa cum au cele de la Real ,lista de produse cind iti cintareste para si iti spune ca e gutuie?Se presupune ca la urgente, vii tocmai pentru primul ajutor imediat, nu sa ti se ofere un calmant intre 30 de minute sau 2 ore!Considerati ca este normal ceea se intimpla?
Gica Contra a zis
Studiu de caz:- doi oameni adusi lesinati pe targa….
Asistenta:d-le doctor, i-am aliniat langa camera ca sa puteti sa-i triati!
Doctorul:OK! Porneste scanerul cu raze X! Hmmm…Nu pot sa vad nimic…Porneste scanerul cu unde gama! Hmmm…Nici acum…Porneste scanerul cu antimaterie! Aha!! Cel din stanga are o tumoare pe plamanul stang! Cod galben! Teleporteaza-l la sectia de pneumoftiziologie! Cel din dreapta cod alb, caci am vazut ceva alb pe ecran….
Haa-haa-haa! Numai la noi se poate asa ceva!
andreea a zis
hadeti sa fim seriosi si sa nu mai fim ridicoli… ganditi-va cati oamneni vin la urgenta si cati intr-adevar sunt urgente…cum poti sa ai pretenii sa primesti pri ajutor cand de ex t doare burta d 2 sapt…cum e posibil sa vii la urgenta ca te-a piscat un tantar sau ca ai un colt de unghie …e ADEVARAT acestea sunt cazuri de urgenta…. toti avem pretentii ca da na…suntem in UE ,dar educatia si mentalitatea e tot de roman comunist si incult… se stie ca in irlanda se sta d la 3 ore sau in anglia doar cazuti grave sunt acceptatea…in italia e tot la fel p coduri la fel si in canada…uitati tari moderne si emancipate…. in concluzie romanul e mult orea incult sa inteleaga…si inca ceva…cat dspre asig de sanatate ca asta se tot plang toti si domle n-au parte de ingrijiri de sanatate…si medicul la fel si asistenta platesc la fel de bine banii la asig…oameni ca toti oamenii … si tot la mentalitatea innapoiata ne intoarcem..