– în două luni, ISU Bacău înregistrează deja nouă decese în rândul băcăuanilor u la polul opus, pompierii au salvat 132 de persoane și bunuri în valoare de 6 milioane de lei – în parcul auto al unității, sunt peste 30 de mașini mai vechi de zece ani u se fac primele demersuri pentru construirea Centrului Regional SMURD
Ramona IONESCU
Bilanțul sumbru al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Bacău arată că, în primele două luni din anul 2013, au rezultat zece victime la incendii. Nouă persoane au murit, din care cinci erau adulți, iar patru erau copii. Cea de-a zecea victimă a scăpat cu viață, însă a suferit mai multe arsuri după ce a adormit cu țigara în mână. „Raportându-ne la aceeași perioadă a anului trecut, putem spune că a scăzut numărul incendiilor cu 57 la sută. Din punct de vedere al victimelor, la acest capitol am început mai rău ca anul trecut, iar acum înregistrăm nouă decese. Din păcate, ne confruntăm cu situații în care sunt găsite victime decedate, însă, noi nu suntem anunțați la timp. Este vorba despre cei doi bătrâni din comuna Tătărăști, găsiți morți în casă după ce s-au intoxicat cu fum. Pe lângă misiunea de a salva vieți omenești și bunuri, pompierii mai au și atribuția de a stabili cauzele care duc la incendii”, a declarat col. Cătălin Felegeanu, adjunctul inspectorului șef al ISU Bacău. Balanța înclină însă spre numărul persoanelor salvate de către pompieri, acestea fiind 132 la număr (88 adulți și 44 copii). În ceea ce privește pagubele produse în urma incendiilor, acestea au fost evaluate la peste 530.000 de lei. Vestea bună este aceea că pompierii au salvat în primele două luni ale anului, bunuri în valoare de 6.412.000 lei.
Dotări deficitare
Pompierii băcăuani vor mai multe mașini de intervenție. În parcul auto al ISU sunt 20 de mașini cu o vechime cuprinsă între 0 și 5 ani, 13 mașini cu o vechime în exploatare cuprinsă între 5 și 10 ani, iar 33 de mașini sunt mai vechi de 10 ani. Dintre acestea, 13 autospeciale au îndeplinită norma pentru reparație capitală sau revizie generală. Cel mai bun an pentru achiziții s-a dovedit a fi 2012, când ISU Bacău a primit în comodat de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Euronest, 11 autospeciale. Este vorba despre trei autospeciale pentru lucrul cu apă și spumă de capacitate mărită, trei autospeciale complexe de intervenție, descarcerare și acordarea asistenței medicale de urgență, patru ambulanțe SMURD și o ambulanță de reanimare, dotată cu echipamente și medicamente de terapie intensivă. Anul acesta, instituția băcăuană trebuie să mai primească o autospecială de salvare la înlățime (autoscară).
Studiu de fezabilitate pentru Centrul SMURD
Proiectul Centrului Regional SMURD care va funcționa în curtea Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bacău, începe să prindă contur. În anul 2012, s-a făcut transferul suprafeței de teren de 3.096 metri pătrați din administrarea inspectoratului către Consiliul Local al municipiului Bacău, în scopul realizării unor investiții de interes major pentru județ, cum ar fi clădiri și amenajări pentru Centrele Județene de Coordonare și Conducere a Intervenției (CJCCI), dispecerat Unic Integrat, SMURD, Serviciul Județean de Ambulanță. „Documentația întocmită de inspectorat a fost aprobată de conducerea MAI și de Guvern, finalizându-se prin publicarea în Monitorul Oficial al României nr. 583/16 august 2012 și a HG nr. 804 din 31 iulie 2012, în baza căreia s-a realizat transferul terenului, cu documente legale. Ulterior, Consiliul Local Bacău și Consiliul Județean Bacău au inițiat demersurile pentru întocmirea studiului de fazabilitate în vederea achiziționării proiectului tehnic al investiției”, a declarat col. Felegeanu. El crede că anul acesta se va face studiul de fezabilitate și se va ajunge la faza de proiectare a Centrului Regional SMURD.
Lasă un răspuns