– anul trecut, în urma controalelor au fost depistate trei cazuri de delapidare de peste trei miliarde de lei vechi la asociațiile de proprietari
Ștefan POPA
În cadrul ședinței Comitetului Consultativ de Dialog Social pentru Problemele Persoanelor Vârstnice de la Instituția Prefectului – Județul Bacău s-au purtat discuții pe tema asociațiilor de proprietari. Situația a fost prezentată de Vasile Maxim, vicepreședintele Ligii Județene a Asociațiilor de Proprietari. Printre pincipalele probleme se numără recuperarea debitelor restante ale unora dintre proprietari, asociațiile care nu funcționează conform legii din neștiință sau rea-voință, dar și nemulțumirea proprietarilor față de cheltuielile asociațiilor, care de multe ori nu sunt la vedere.
„În mod normal, salariul unui președinte de asociație este de maximum 500 de lei brut, acolo unde se respectă legea – explică Vasile Maxim. Toate cheltuielile asociației trebuie să fie prezentate locatarilor în Adunarea Generală a Asociaților la începutul anului, când se stabilește bugetul. Fiecare proprietar are dreptul să știe pe ce sunt cheltuiți banii. Din păcate, la multe din aceste adunări vin foarte puțini locatari, sau cei de la asociații nu afișează cheltuielile detaliate, iar apoi apar discuții pe aceste aspecte”. Cristina Bardașu, reprezentant al serviciului de fond locativ și ascociații de proprietari din cadrul Primăriei Bacău, a precizat că anul trecut, în urma controalelor, la 151 de asociații de proprietari s-au găsit nereguli foarte mari și trei cazuri de delapidare cu sume de peste trei miliarde de lei vechi.
În cadrul ședinței s-au mai adus în discuție problema bătrânilor înșelați care și-au pierdut proprietățile.
Acest subiect este mai delicat pentru că, din moment ce persoana înșelată este sănătoasă din punct de vedere mental și își dă necondiționat acordul, nu se poate face mare lucru.
Lasă un răspuns